Астрономи сумніваються у структурі Психеї

Наступного року NASA запустить місію Psyche. Її метою стане Психея (16 Psyche) — один із найбільш незвичайних астероїдів Головного поясу. Результати вимірювань маси цього тіла та спектральних спостережень свідчать про те, що в ньому міститься велика кількість металів. Згідно з переважаючою думкою, Психея може бути фрагментом ядра протопланети, зруйнованої під час масштабного зіткнення на ранніх етапах еволюції Сонячної системи.

Астероїд Психея в уяві художника. Джерело: NASA

Однак недавнє дослідження вчених з Університету Арізони поставило під сумнів ці уявлення. Фахівці відтворили в лабораторії кілька можливих видів реголіту, а потім порівняли його відбивні властивості з результатами спостережень Психеї. Аналіз показав, що найбільшу схожість демонструє грунт, який на 82,5% складається з металу, на 7% — з піроксену та на 10,5% — з вуглецевих хондритів, які, швидше за все, походять із інших астероїдів. Попередні оцінки припускали, що поверхня Психеї складається з металів на 95%.

Крім того, дослідники перерахували середню густину Психеї та дійшли висновку, що до 35% її внутрішнього об’єму можуть займати порожнечі. Цей показник, знову-таки, набагато вищий за попередні оцінки.

Концепція місії Psyche. Джерело: SSL/ASU/P. Rubin/NASA/JPL-Caltech

Якщо результати дослідження відповідають дійсності, то характеристики Психеї мають бути ближчими не до монолітного фрагмента ядра протопланети, а до «сміттєвої купи» — скупчення фрагментів, зібраних разом силою тяжіння. Це також може означати, що об’єкт має більш складну історію, ніж вважалося раніше.

У будь-якому випадку, наразі це лише теорія. Остаточну відповідь стосовно характеру астероїда ми отримаємо після прибуття до нього  космічного апарату Psyche. Він повинен вийти на постійну орбіту навколо цього небесного тіла 31 січня 2026 року.