ESA вивчить три концепти нової космічної місії

Космічні технології Новини астрономії, астрофізики та космології

Усі поточні фундаментальні космічні дослідження Європейського космічного агентства регулюються програмою Cosmic Vision. В її межах ESA реалізує три основні типи місій.

Місії L-класу охоплюють найамбітніші та найдорожчі європейські проєкти, вартість реалізації яких може досягати 900 млн євро. До них, наприклад, належить зонд JUICE, який буде запущено 2022 року для досліджень Юпітера та трьох його галілеєвих супутників.

Місії M-класу містять у собі космічні апарати, вартість яких становить близько 500 млн євро. Наразі ESA реалізує чотири подібні проєкти: сонячний зонд Solar Orbiter, телескоп для вивчення темної енергії Euclid, а також обсерваторії для пошуку та дослідження екзопланет PLATO та ARIEL.

І нарешті, місії S-класу охоплюють відносно прості проєкти, реалізація яких обходиться в суму, що не перевищує 50 млн євро. До них, наприклад, належить транзитний телескоп CHEOPS, який буде запущено наприкінці цього року.

7 травня ESA повідомило результати відбору для п’ятої місії M-класу. Фахівці Європейського агентства розглянули 25 пропозицій, висунутих різними науковими колективами, і відібрали 3 концепти. Йдеться про місії Theseus, Spica та EnVision.

Theseus — це проєкт апарата, який має на меті відстеження високоенергетичних подій у Всесвіті. До них насамперед належать гамма-сплески. Також Theseus зможе використовуватися в дослідження з вивчення джерел гравітаційних хвиль.

Spica — спільний європейсько-японський проєкт космічної обсерваторії, що працює в дальній частині ІЧ-діапазону. Її основним завданням є вивчення регіонів активного зореутворення.

Проєкт EnVision передбачає відправлення станції до Венери. Вона займеться вивченням її атмосфери та геологічної активності, а також складе нову, детальнішу радарну карту поверхні.

Три відібрані проєкти пройдуть детальніше вивчення з боку ESA. Місія-переможець буде обрана 2021 року з розрахунком на її запуск 2032 року.

За матеріалами http://www.esa.int