Апарат TGO передав перші знімки з наукової орбіти

ESA опублікувало перше зображення, отримане апаратом TGO (Trace Gas Orbiter) після його виходу на наукову орбіту. На ньому можна побачити ділянку 84-кілометрового кратера Корольов, розташованого в приполярних широтах північної півкулі Червоної планети. Світлий матеріал на краю кратерного валу — водяний лід.

Камера CaSSIS. Джерело: Universität Bern

Представлене зображення скомбіновано з трьох знімків, зроблених камерою CaSSIS (Colour and Stereo Surface Imaging System) 15 квітня цього року. Розмір зображеної області становить 10 на 40 км, роздільна здатність — 4,6 м на піксель.

Кратер Корольов очима апарата TGO.
Джерело: ESA/Roscosmos/CaSSIS

Нагадаємо, що TGO досяг Марса ще в жовтні 2016 року і вийшов на високоеліптичну орбіту з перицентром у 200 км і апоцентром у 98 тис. км. Щоб перевести апарат на наукову орбіту без додаткових витрат палива, інженери скористалися методом аеродинамічного гальмування. У період з 2017 по 2018 рік TGO майже тисячу разів пройшов через верхні шари марсіанської атмосфери, що дало змогу зменшити його швидкість на 3600 км/год. Потім апарат виконав кілька маневрів, які перевели його на кругову орбіту висотою 400 км.

Аерогальмування в уявленні художника. Джерело: ESA/ATG medialab

Основне завдання TGO — пошук джерел появи в марсіанській атмосфері метану та інших супутніх газів, які можуть бути індикаторами потенційного життя. Для виконання наукової програми апарат оснащений чотирма інструментами: спектрометрами NOMAD і ACS, камерою високої роздільної здатності CaSSIS і детектором нейтронів FREND.

За матеріалами http://www.esa.int