«Тяньгун-1» впала на півдні Тихого океану

За даними систем моніторингу космічного простору, китайська станція «Тяньгун-1» зійшла з орбіти сьогодні вночі о 00:16 за всесвітнім часом. Це повністю відповідає даним прогнозів, опублікованих учора фахівцями Європейського центру управління космічними польотами ESOC і Об’єднаного центру космічних операцій США. За іронією долі, уламки станції впали в південній частині Тихого океану — недалеко від несуднохідного району, який зазвичай використовують для поховання космічної техніки.

Офіційна заява Об’єднаного центру космічних операцій США щодо долі станції. Джерело: @18SPCS

Поки невідомо, чи вдалося зняти вхід станції в атмосферу. Одні з останніх зображень «Тяньгун-1» були отримані вранці 31 березня за допомогою радара комплексу TIRA (Tracking and Imaging Radar). Тоді станція перебувала на висоті 161 км. Як показують зображення, у той момент «Тяньгун-1» ще зберігала цілісність своєї структури, обидві її панелі сонячних батарей залишалися на місці.

За словами астролюбителя Джастіна Коварта (Justin Cowart), можливо йому вдалося знайти слід від падіння «Тяньгун-1» на знімках, зроблених супутником Himawari-8. Він має вигляд хмари у верхніх шарах атмосфери, що несподівано з’явилася в момент сходження станції з орбіти.

Each frame is 10 minutes. Starts at 0010 UT, and finishes at 0040UT. Note the high cloud suddenly pop into existence in the 0020UT frame and persist. pic.twitter.com/D4fzPBcWl8

— Justin Cowart (@jccwrt) 2 квітня 2018 р.

Нагадаємо, що зараз на навколоземній орбіті перебуває ще одна китайська станція «Тяньгун-2». За час експлуатації її відвідала експедиція «Шеньчжоу-11» і перший китайський вантажний корабель «Тяньчжоу-1». У 2020 році Піднебесна планує почати складання своєї першої багатомодульної орбітальної станції з постійним екіпажем.

Станція «Тяньгун-2» з пристикованим до неї кораблем «Шэньчжоу-11». Джерело: CGTN