Запуск нової китайської орбітальної станції відкладено до 2020 року

Згідно з повідомленнями місцевих ЗМІ, запуск базового модуля «Тяньхе» («Гармонія небес») нової китайської орбітальної станції відбудеться 2020 року. Про це повідомив головний конструктор пілотованої програми Китаю Чжоу Цзяньпін. Отже, початок складання станції буде перенесений ще на один рік.

Концепт китайської багатомодульної станції. Джерело: Adrian Mann / www.bisbos.com

Це вже не перше коригування в китайській космічній програмі. Спочатку складання багатомодульного орбітального комплексу мало розпочатися ще цього року, проте потім запуск базового модуля перенесли на 2019 рік. Очевидно, чергове перенесення термінів пов’язане з аварією нової важкої ракети «Чанчжен-5», що сталася влітку минулого року. Через неї Китаю довелося перенести низку польотів, зокрема й місячну місію «Чан’е-4».

Китайська багатомодульна станція нагадуватиме радянський «Мир». Після виведення на орбіту базового блоку протягом двох років до нього пристикують лабораторні модулі «Веньтянь» і «Ментянь». Постачання станції має здійснюватися за допомогою космічних вантажівок «Тяньчжоу». Минулого року Китай успішно випробував такий корабель. Доставлення екіпажів на станцію та їхнє повернення забезпечать кораблі «Шеньчжоу».

Як і «Мир», китайська станція буде розрахована на постійне перебування трьох осіб. У момент зміни екіпажу кількість тейконавтів на борту тимчасово збільшиться до 6 осіб.

Станція «Тяньгун-2» з пристикованим до неї кораблем «Шеньчжоу-11». Джерело: CGTN

Оскільки «Тяньхе» має 5 стикувальних вузлів, у майбутньому до станції можуть бути додані додаткові модулі. Загальна тривалість експлуатації китайського «космічного форпосту» має становити щонайменше 20 років.

Також варто зазначити, що на ту саму орбіту, що й пілотована станція, збираються вивести автономний модуль-телескоп «Сюньтянь», оснащений власними двигунами. За необхідності він зможе зближуватися та стикуватися зі станцією для обслуговування та заміни наукових приладів.

За матеріалами http://tass.ru