NASA дає можливість відтправити своє ім’я до Сонця

Цього року NASA має намір запустити до нашого світила автоматичного розвідника, який має зробити те, що ще не робив жоден космічний апарат в історії: пірнути у верхні шари сонячної атмосфери. Місія зветься Parker Solar Probe (PSP). Маса зонда становить 600 кг, сконструювали його у Лабораторії прикладної фізики Університету Джонса Хопкінса. Запуск PSP намічено на кінець липня – початку серпня поточного року, для чого використовують ракету Delta IV Heavy.

Після виходу в космос PSP виконає сім гравітаційних маневрів поблизу Венери. Перший відбудеться у вересні 2018 р., останній — у грудні 2024 р. Вони необхідні для зниження орбітальної швидкості апарату. По завершенні останнього маневру він перейде на геліоцентричну орбіту з періодом обігу всього 88 діб (порівняним з орбітальним періодом Меркурія) і перигелієм 5,9 млн км від поверхні Сонця.

Сертифікат акції Send Your Name to the Sun. Джерело: NASA’s Goddard Space Flight Center/Rich Melnick

Фактично орбіта PSP проходитиме через зовнішні шари сонячної корони. У момент найбільшого зближення зонд рухатиметься зі швидкістю 200 км/с, що зробить його найшвидшим космічним апаратом в історії. На його борту встановлять прилади для вимірювання швидкості та напряму руху заряджених частинок сонячного вітру, вивчення сонячної плазми та магнітних полів. Щоб захиститись від випромінювання нашої зорі, інтенсивність якого на піку буде в 520 разів вищою, ніж на навколоземній орбіті, апарат прикриють композитним теплозахисним екраном товщиною 11,5 см, здатним витримати температуру 1500°C.

Крім наукових інструментів, на PSP також встановлять спеціальний мікрочип. На нього запишуть імена всіх людей, які братимуть участь в акції Send Your Name to the Sun. Таким чином, американське космічне відомство дасть усім охочим можливість самим «доторкнутися» до Сонця. Для надсилання імені потрібно скористатись формою на сайті NASA. Імена прийматимуться до 27 квітня.