ESA не відправлятиме астронавтів на китайську космічну станцію

ESA не відправлятиме своїх астронавтів на китайську космічну станцію «Тяньгун». Можливість реалізації цієї програми обговорювалася впродовж останніх років, однак подальше зближення Піднебесної з росією робить її неможливою.

Тайконавти на станції «Тяньгун»
Тайконавти на станції «Тяньгун». Джерело: CMSA

ESA не має грошей та бажання співпрацювати з Китаєм

Голова Європейської космічної агенції (ESA) Йозеф Ашбахер виключає відправлення астронавтів на китайську космічну станцію «Тяньгун». За його словами, Європа немає ані грошей, ані політичної зацікавленості у продовженні подібної співпраці.

«Ми дуже зайняті підтримкою та забезпеченням наших зобов’язань і діяльності на Міжнародній космічній станції, де у нас є низка міжнародних партнерів», — заявив він під час щорічного брифінгу в Парижі.

Раніше ESA та Китай серйозно готувалися до здійснення спільної космічної місії на станції «Тяньгун». Європейські астронавти Саманта Крістофоретті та Матіас Маурер 2017 року разом із колегами з Піднебесної проходили тренування з виживання. Роком раніше тайконавт Є Гуанфу пройшов курс підготовки за європейськими програмами.

Бути чи не бути співпраці?

Ще 2021 року ESA та Китай були партнерами у справі дослідження космосу. Європейці допомагали китайцям із місячною місією «Чан’е-5» та марсоходом «Чжужун». А невдовзі створений ESA науковий інструмент полетить на борту «Чан’е-6». Тож повне припинення співпраці все ще лишається під питанням.

Зокрема, Ашбахер нічого не сказав про проєкт Міжнародної місячної дослідницької станції. Китай розробляє її разом із росією, а перша експедиція туди має вирушити вже наприкінці цього десятиліття.

У вересні 2022 року Китай проводив Міжнародний астрономічний конгрес, присвячений дослідженню Місяця. І представник ESA брав у ньому участь. При цьому назва країни-агресорки не звучала взагалі, так, ніби росія до всього цього не має жодного відношення.

Тим часом самі китайці намагаються розширити міжнародну співпрацю, залучаючи до своїх проєктів низку арабських країн. Також приватна космічна компанія з Гонконгу оголосила про початок будівництва стартових майданчиків на східному узбережжі Африки.

За матеріалами Spacenews.com.