Черепи у космосі: наймоторошніші об’єкти Всесвіту

Амбітні космічні місії, на кшталт космічного телескопа James Webb, допомагають вченим вдивлятись у холодну глибину непізнаного Всесвіту в пошуках нерозгаданих таємниць космології.

Астероїд-череп 2015 TB145

Під час пошуків трапляються різні знахідки, які трохи відхиляють завісу таємниць та вражають нас своїм незвичайним виглядом. Часто серед цих візерунків можна помітити знайомі образи, завдяки чому ми надаємо їм назви, наприклад, туманність Метелик або Котяче Око. Такий ефект називається парейдолією.

«Ми часто отримуємо від людей повідомлення, що вони бачать щось знайоме на зображеннях із Марса чи десь іще в космосі. Але насправді це ефект парейдолії», — пояснюють представники NASA.

Напередодні Гелловіну The Universe Space Tech наведе кілька прикладів моторошних об’єктів, які ввижаються нам на космічних світлинах. Якщо ви побачите у них жахливі черепи — не хвилюйтеся, це просто гра вашої уяви.

Скупчення Персея

Chandra X-ray Observatory ACIS Image
Скупчення Персея, яке схоже на череп. Фото: Chandra X-ray Observatory ACIS Image

Це приголомшливе зображення було зроблене рентгенівською обсерваторією NASA Chandra. Цей апарат виявляє рентгенівське випромінювання з гарячих областей Всесвіту. Візерунок, схожий на череп, насправді показує ядро ​​групи далеких галактик під назвою «Скупчення Персея». По суті, ви дивитесь на надзвичайно гарячий газ у центрі надгігантської галактики Персей А. Прямо в центрі, між двома темними порожнинами, розташована надмасивна чорна діра. Подвійні темні порожнини дуже великі — кожна достатньо велика, щоб вмістити галактику діаметром вдвічі більшу за Чумацький Шлях. Ці дві великі порожнини разом із меншою утворюють форму, яка дуже нагадує череп.

Астероїд-череп

Радіолокаційні зображення 2015 TB145

За освітлення однієї зі сторін астероїд 2015 TB145 здається моторошним. Астрономи виявили цю космічну скелю у жовтні 2015 року в період її максимально наближення до Землі, під час свята Гелловіну. Астероїд 2015 TB145, завширшки близько 650 м, дуже темний — він відбиває всього лише 5% сонячного світла. Його альбедо можна порівняти з вугіллям.

Анімація прольоту, яким 2015 TB145 спостерігався із Землі. Кожна крапка відповідає одній годині траєкторії руху. Авторство: Wikipedia

Це навколоземний астероїд. Тобто час від часу він зближається із Землею. Наприклад, у 2088 році цей об’єкт наблизиться до нас на 20 місячних відстаней. Як і більшість астероїдів, він є реліктом нашої ранньої Сонячної системи. Він утворився приблизно 4,6 млрд років тому. NASA називає астероїд 2015 TB145 мертвою кометою, тобто він уже скинув велику частину водяного льоду та інших «летких речовин» навколо свого скельного чи металевого ядра.

Туманність Череп

Планетарна туманність NGC 246. Джерело: ESO

Приблизно на відстані 1600 світлових років від нас у сузір’ї Кита лежить Туманність Череп. Офіційно названий NGC 246, цей космічний об’єкт утворюється, коли зоря середнього розміру, як Сонце, старіє та скидає зовнішні шари газу, часто в грандіозному космічному прояві. Після скидання матерії в центрі туманності залишається голе та надзвичайно щільне ядро.

«Цей ефірний залишок давно мертвої зорі своїм виглядом дуже нагадує череп, що ширяє в космосі», — пише Європейська південна обсерваторія (ESO).

«Обличчя» на Марсі

«Обличчя» на Марсі — це відомий приклад парейдолії. Вперше цей об’єкт був зафіксований у 1976 році космічним апаратом NASA Viking. Апарат отримав світлину з візерунком, схожим на обличчя. Проте «лице» не витримало випробування часом. Десятиліття по тому інші космічні апарати зробили зображення «обличчя» у вищій роздільній здатності, показавши, що це просто природний марсіанський рельєф.

Раніше ми повідомляли про те, як Hubble зазирнув у галактичну «павутину».

За матеріалами mashable.com