Зіткнення з галактикою Андромеди: якою здаватиметься катастрофічна подія із Землі

Чумацький Шлях та галактика Андромеди (M31, NGC 224) є найближчими одне до одного у так званій Місцевій групі скупчення галактик. Наразі галактику Андромеди можна побачити неозброєним оком, як крихітну плямку на небі. Але через три мільярди років вона буде настільки чітко видна неозброєним оком, що у ній можна буде навіть розгледіти окремі спіральні рукави.

Галактика Андромеди
Галактика Андромеди повністю заповнить небо над Землею через 3 млрд років

Вчені підрахували, що обидві галактики скоро зіткнуться, адже вони стрімко зближуються зі швидкістю 100—140 км/с. Відповідно, галактична «аварія» трапиться приблизно через 3—4 мільярди років. Ця подія матиме катастрофічні наслідки для обох: Чумацький Шлях та Андромеда спочатку будуть розірвані гравітаційною взаємодією, а потім зіллються в одну величезну галактику Мілкомеду з яскравим центром.

Вчені NASA та ESA провели комп’ютерне моделювання та показали, який вигляд матиме ця масштабна подія з поверхні Землі. Навряд чи в той час наша планета буде гостинним місцем, тому дуже цікаво пофантазувати на цю тему зараз, поки це ще безпечно.

За прогнозами, у результаті зіткнення галактик наша Сонячна система не буде зруйнована, хоча й опиниться ще далі від нового галактичного центру, ніж зараз. На початку зіткнення наша зоря ще не буде червоним гігантом, але вона стане достатньо яскравою та гарячою, щоб обсмажити поверхню Землі. Але у кінці злиття галактик наше Сонце пройде етап червоного гіганта, скине свою оболонку та перетвориться на планетарну туманність із білим карликом у центрі. На жаль, наша планета загине раніше, ніж Сонце. Під час роздування сонячної атмосфери внаслідок перетворення зорі на червоного гіганта планета буде поглинута світилом.

Щодо інших об’єктів, то зорі розташовані досить далеко одна від одної, тому малоймовірно, що будь-яка з них зіткнеться окремо. Увесь процес завершиться через 7 млрд років. У той час небо буде зовсім іншим — більш яскравим через більшу кількість світил, які будуть притягуватись до активного галактичного центру. Також є варіант об’єднання Чумацького Шляху з іншою сусідньою галактикою — Галактикою Трикутника (M33) — можливо, ще раніше, ніж з Андромедою.

Раніше ми повідомляли про те, що поблизу галактики Андромеди помічена гігантська киснева туманність.