Катастрофа Андромеди спровокувала масштабну галактичну міграцію

Астрономи знайшли нові докази того, що найближчий сусід Чумацького Шляхугалактика Андромеди (M31) — виросла шляхом злиття з іншою галактикою. Ця масштабна подія спровокувала масову міграцію зір у галактику. Докази були знайдені в результаті спостережень за рухом майже 7500 зір у внутрішньому гало Андромеди. Виявилось, що майже всі вони колись були частиною іншої галактики, до катастрофічного зіткнення приблизно 2 мільярди років тому.

Галактика Андромеди
Галактика Андромеди (М31)

Міграція зір до Андромеди, історія формування та зростання галактики дуже схожі на наш Чумацький Шлях. Таке відкриття має велике значення для нашого розуміння еволюції обох галактик. Вчені давно передбачили, що такі великі галактики, як Чумацький Шлях та туманність Андромеди, виросли до своїх нинішніх розмірів в результаті зіткнення та злиття з меншими галактиками. Але вчені довго не могли отримати свідчення, які могли б підтвердити цю гіпотезу.

Галактика Андромеди
Кожна цятка на цьому зображенні представляє окрему зорю в Галактиці Андромеди, причому рух зір відносно галактики позначений кольором від синього (рухається до нас) до червоного (віддаляється від нас). Авторство зображення: KPNO/NOIRLab/AURA/NSF

Знайти докази вдалось міжнародній команді астрономів за допомогою спектроскопічного приладу темної енергії (DESI) на 4-метровому телескопі імені Ніколаса Ульріха Мейолла в Національній обсерваторії Кітт Пік під керівництвом NOIRLab. DESI допоміг відстежити міграцію зір у галактиці, оскільки це найпотужніший у світі багатооб’єктний оглядовий спектрограф, здатний вимірювати спектри понад 100 тисяч галактик за одну ніч.

«Дивовижна ефективність, продуктивність і поле зору DESI роблять її найкращою системою у світі для проведення огляду зір галактики Андромеди. Всього за кілька годин спостережень DESI зміг подолати понад десятиліття спектроскопії за допомогою набагато більших телескопів», — сказав головний дослідник NOIRLab і астроном Арджун Дей.

Команда продовжить співпрацю між DESI та телескопом Mayall для дослідження зір ближче до краю Андромеди. Вони сподіваються, що це допоможе розкрити структуру галактики та історію міграції зір.

Раніше ми повідомляли про те, що поблизу галактики Андромеди помічена гігантська киснева туманність.

Дослідження команди було опубліковано в The Astrophysical Journal