Галактика Андромеди важить менше, ніж передбачалося

Спіральна галактика Андромеди є найбільшим об’єктом Місцевої групи, до якої входить і Чумацький шлях. Вона поступово наближається до нашої галактики та, як показують розрахунки, зіткнеться з нею приблизно через 3-4 млрд років. Донедавна маса Андромеди оцінювалася в 1.2 трлн сонячних, маса Чумацького шляху – в 0,5 – 0,8 трлн мас Сонця. Виходячи з цього, астрономи часто використовували термін «поглинання» щодо майбутнього катаклізму.

Але не виключено, що цю думку незабаром доведеться переглянути. Згідно з результатами нещодавно опублікованого дослідження, маса Андромеди помітно менша, ніж вважалося раніше.

Галактика Андромеди. Джерело: Adam Evans

Команда австралійських астрономів провела спостереження групи високошвидкісних зірок у її гало. На основі зібраних даних, дослідники вирахували значення четвертої космічної швидкості для Андромеди. Це швидкість, яку має тіло, щоб назавжди залишити межі галактики. Для Чумацького шляху цей показник становить 550 км/с. Обчисливши четверту космічну швидкість для Андромеди, астрономи, своєю чергою, змогли уточнити її масу. За їх оцінками, вона становить лише 0,8 трлн сонячних.

Якщо дані дослідників вірні, то маса Андромеди не так вже й сильно перевищує масу Чумацького шляху. Отже, обидві галактики можна розглядати як приблизно рівні об’єкти. За словами астрономів, швидше за все, гало Андромеди містить помітно менше темної матерії, ніж вважалося раніше, що й пояснює переоцінку її маси.

За матеріалами: https://astronomynow.com/2018/02/15/milky-way-no-longer-little-brother-to-andromeda-researchers-say/