Hubble помітив галактику рідкісного типу поруч із Чумацьким Шляхом

Наприкінці минулого тижня Hubble отримав світлину галактики під назвою LEDA 48062. Вона розташована за 30 млн світлових років від Чумацького Шляху. Така невелика відстань робить її практично сусідньою з космічної точки зору.

LEDA 48062
Світлина галактики LEDA 48062 у сузір’ї Персея. LEDA 48062 це слабка, розріджена, аморфна галактика у правій частині зображення, яка супроводжується чіткіше окресленим сусідом зліва великою лінзоподібною галактикою UGC 8603 дископодібної форми. Знімок: ESA/Hubble & NASA

Галактику спостерігали у межах проєкту під назвою Every Known Nearby Galaxy («Кожна відома сусідня галактика»), метою якого є використання Hubble для вивчення кожної галактики в межах 10 мегапарсек (33 млн світлових років) від Чумацького Шляху.

«Знайомлячись із нашими галактичними сусідами, астрономи можуть визначити, які типи зір присутні в різних галактиках», — пишуть вчені.

Неправильна галактика

На отриманому зображенні LEDA 48062 нагадує нечітку хмаринку праворуч від центра. На світлині також можна побачити багато інших галактик, включно з чітко окресленою смугою ліворуч — це лінзоподібна галактика під назвою UGC 8603.

Галактики бувають трьох основних типів. Спіральні, такі як наш Чумацький Шлях, з центральною опуклістю, оточеною плоским диском із рукавами, що простягаються у формі спіралі. Еліптичні, які є гладкими та мають рівномірний розподіл світла, завдяки чому нагадують еліпси. Між цими двома видами галактик є ще лінзоподібні — з центральним балджем, але без спіральної структури.

Проте існує ще й четвертий клас — «неправильні галактики», які не мають чіткої структури. Спочатку вони належали до одного з трьох типів, згаданих вище, але були притягнуті до неправильної форми силами тяжіння. Таке трапляється, коли дві галактики зливаються, і їхня гравітаційна взаємодія може викривити їх у дивні форми.

Раніше ми повідомляли про те, що NASA просить приватні космічні компанії врятувати Hubble.

За матеріалами SciTechDaily.