Астероїд «зафотобомбив» спостереження Hubble

Представлене зображення опубліковано групою супроводу місії Hubble. Воно демонструє ділянку неба у сузір’ї Діва. У центрі знімка домінує галактика UGC 7983.

Неправильна карликова галактика UGC 7983. Джерело: ESA/Hubble & NASA, R. Tully

UGC 7983 розташована на відстані 30 млн світлових років від Землі. Вона набагато менша за Чумацький Шлях і, на відміну від нашої галактики, не має якоїсь упорядкованої структури. Астрономи називають такі об’єкти неправильними карликовими галактиками. Вважається, що ранні галактики, що виникли відразу після Великого вибуху, нагадували UGC 7983.

На знімку Hubble також можна побачити цілу низку інших об’єктів. Більшість з них являють собою найвіддаленіші фонові галактики та мають характерні спіральні та еліптичні форми. Але деякі знаходяться набагато ближче і є зорями нашого Чумацького Шляху. Їх можна впізнати за характерними дифракційними променями.

Також на знімок потрапив об’єкт, розташований у Сонячній системі. Мова про невеликий астероїд, що залишив свій слід у верхньому лівому кутку знімка. Можна звернути увагу, що він складається з чотирьох окремих різноколірних смужок, розділених невеликими проміжками. Вони відповідають чотирьом окремим експозиціям, які потрібні для отримання знімка. Розриви виникли під час зміни фільтрів усередині камери ACS, що встановлена на борту Hubble.

Знімок UGC 7983 був зроблений у межах проєкту, метою якого є знімання околиць Чумацького Шляху. Воно проводиться під час коротких перерв, коли інженери розвертають Hubble, щоб націлити його на інший об’єкт.

Раніше ми розповідали про те, як NASA попросила приватні космічні компанії врятувати Hubble.