У жінку влучив метеорит під час відпочинку на терасі

У французькому місті Ельзас трапився досить незвичний інцидент. Місцева жінка відпочивала на своїй терасі, розмовляла зі своєю подругою. Під час розмови в неї раптово влучив невеликий предмет, схожий на шматок бетону. Об’єкт ударив жінку з достатньою силою, яка залишила синець на тілі. Після уважного огляду виявилось, що це, ймовірно, був позаземний камінь — метеорит чорно-сірого кольору. Про це повідомило видання Les Dernières Nouvelles d’Alsace.

Основна частина метеорита, що влучив у жінку
Основна частина метеорита, що влучив у жінку. Фото: Жан-Стефан Арнольд для dna.fr

Якщо це підтвердиться, то буде одним із надзвичайно рідкісних випадків падіння метеорита на людину в сучасній історії. Принаймні, одним із таких інцидентів. Найвідоміший випадок такого роду трапився у 1954 році, коли метеорит влучив у жінку в американському штаті Алабама: космічний камінь пробив дах її будинку та залишив величезний синець на її тілі.

Минулого року група дослідників підрахувала, що щороку на поверхню нашої планети падає понад 5 тис. тонн астероїдного та кометного пилу. Однак рідкісним є те, що космічний матеріал більшого розміру не встигає повністю згоріти, а досягає поверхні. Але найбільш рідкісні випадки трапляються, коли космічні камені вражають людей.

У 2020 році дослідники, вивчаючи архіви Османського Курдистану, знайшли документацію, яка свідчить про те, що в 1888 році падіння метеорита паралізувало одну людину і вбило іншу. Інший манускрипт, датований 1677 роком, розповідає про те, як італійський монах був убитий каменем, який поцілив по ньому з хмар.

У травні цього року метеорит пробив дах будинку в Нью-Джерсі. У 2021 році рідкісний метеорит упав на під’їзну дорогу в Англії. А в 2013-му — вже десять років тому — метеорит упав у російському Челябінську, розбивши вікна і поранивши сотні людей, хоча тоді ніхто не загинув. Челябінський метеорит був найбільшим, що впав на Землю у цьому столітті.

Варто зазначити, що метеоритам, що впали, може бути мільярди років, тобто вони датуються періодом формування Сонячної системи. Тому такі камені можуть мати наукову та навіть матеріальну цінність, адже час від часу таких «позаземних гостей» виставляють на аукціони.

Раніше ми повідомляли про те, чому астрономи не попередили про «київський болід».

За матеріалами Gizmodo.