Екіпаж МКС тестуватиме принтер для друку «живих» пов’язок

Екіпаж МКС проведе випробування прототипу ручного біопринтера Bioprint First Aid. Він був доставлений на борт станції наприкінці 2021 року кораблем постачання Dragon. Про це йдеться у повідомленні, опублікованому на сайті NASA.

Прототип біопринтера Bioprint First Aid. Джерело: NASA

Отримані у космосі рани набагато небезпечніші за аналогічні травми на Землі. В умовах невагомості складніше зупинити кровотечу, а традиційні засоби перев’язки значно менш ефективні. Bioprint First Aid має допомогти у розв’язанні цієї проблеми.

Біопринтер був розроблений інженерами Німецького центру авіації та космонавтики (DLR). Пристрій, що нагадує скотч-пістолет, призначений для створення спеціальних органічних пов’язок. Його можна використовувати для перев’язки ран космонавтів. Апарат функціонує у ручному режимі й не потребує елементів живлення.

Створювані Bioprint First Aid органічні пов’язки будуть складатимуться з клітин людської шкіри та спеціальних біологічних чорнил. Компоненти змішуються, внаслідок чого утворюється гіпс, що нагадує покриття, яке можна накласти на рану. Живі клітини у складі матеріалу повинні допомогти уникнути його відторгнення людською шкірою та прискорити процес загоєння.

Астронавт ESA Маттіас Маурер тренується використовувати біопринтер Bioprint First Aid. Джерело: NASA

Варто зазначити, що прототип, що використовується для тестів, не містить живих клітин. Екіпаж МКС перевірить зручність матеріалу та міцність пов’язки. Її накладуть на кінцівку, обгорнуту фольгою. За словами розробників апарата, вони сподіваються, що у майбутньому ця технологія знайде застосування не лише у космосі, а й на нашій планеті. Тому вони також планують провести тести Bioprint First Aid і на Землі — цього разу з використанням людських клітин.

Також ви можете прочитати статтю про історію космічних принтерів і тестування технології тривимірного друку на МКС.