Метеорит пробив дах і влучив у спальню житлового будинку

У понеділок, 8 травня, ЗМІ повідомили, що метеорит розміром 10×15 см упав на будинок у містечку Гоупвелл (штат Нью-Джерсі, США). Металевий об’єкт пробив дах будинку та рикошетом влучив у спальню. На щастя, під час інциденту там нікого не було, тому ніхто не постраждав.

Метеорит
Метеорит розміром 10×15 см, що влучив у житловий будинок. Фото: Hopewell Township Police

Поліція все ще працює над визначенням точної природи об’єкта, хоча офіційні особи підозрюють, що він пов’язаний із нині діючим метеорним потоком під назвою Ета-Аквариди (η-Аквариди), йдеться в заяві поліційного департаменту міста Гоупвелл.

Метеорит
Метеорит, що влучив у житловий будинок. Фото: Hopewell Township Police

«Я подумала, що це звичайний камінь, але коли доторкнулася до нього, він ще був теплий», — розповіла місцева мешканка Сьюзі Коп, у будинок якої потрапив космічний камінь. Вона повідомила в інтерв’ю CBS News, що метеорит пробив дах над спальнею її батька.

Винуваті Аквариди

Метеорний потік η-Аквариди — це щорічне явище, під час якого частинки, викинуті знаменитою кометою Галлея, потрапляють в атмосферу Землі. Він досяг піку в минулу суботу, хоча триватиме до 27 травня. Кількість метеорів, які можна побачити за годину, варіюється для спостерігачів із Північної та Південної півкуль від 10 до 85 відповідно.

Зовнішня частина метеоритів може досягати палючих температур через неймовірне тертя і тиск, пов’язані з зануренням у густі шари земної атмосфери на високій швидкості. Хоча зазвичай вони швидко охолоджуються, коли досягають поверхні Землі.

Вкрай рідко, але влучно

Космічні камені падають постійно, рівномірно розподіляючись по Землі. Але влучання в житлові будинки чи населені пункти трапляються вкрай рідко, оскільки більша частина нашої планети вкрита океанами чи неосвоєними територіями. Проте падіння метеорита не є чимось нечуваним.

Буквально нещодавно над Києвом вибухнув болід, який спостерігали не лише у місті, а й у навколишніх містах та селищах. Звичайно, такий гучний вибух неабияк налякав киян, адже він був схожий на черговий російський ракетний обстріл. Вчені оцінюють початкову масу метеороїда у 200–300 кг.

У листопаді 2022 року об’єкт, що, імовірно, був метеоритом з потоку Тауриди, влучив у будинок у Північній Каліфорнії. Незабаром після цього спалахнула пожежа. Мешканець округу Невада Дастін Прочіта під час інциденту був удома з двома собаками, одна з яких загинула у вогні.

Також ми повідомляли про те, як від вибуху метеорита над США здригнулись будинки та потріскалися вікна.