У Всесвітній день туалету астронавт показав, як користовуватись унітазом на МКС

На честь Всесвітнього дня туалету астронавт Андреас Могенсен, який зараз перебуває на Міжнародній космічній станції (МКС), вирішив відповісти на одне з найбільш актуальних питань про гігієну: «Як користуватися туалетом у космосі?»

Відвідування туалету у космосі може стати серйозною проблемою
Відвідування туалету в космосі може стати серйозною проблемою. Ілюстрація: Space.com

Екіпаж МКС постійно зайнятий науковими дослідженнями. Однак умови мікрогравітації не тільки ускладнюють працю, але й стають викликом під час звичайних буденних дій — наприклад, використання туалетів. Очистити організм від відходів так, щоб не забрудити середовище всередині орбітального форпосту — це доволі важке завдання, яке вимагало від інженерів творчого підходу.

«Якщо ви колись цікавилися, як відвідують туалет на МКС, я зняв невеличке відео, що розкриває процес здійснення фізіологічних потреб тут у космосі», — повідомив Могенсен у своєму недільному дописі в соціальній мережі X.

Загалом на МКС є три туалети, яких достатньо для екіпажу з шести осіб. Відео ілюструє, як за допомогою спеціальної присоски видаляється сеча — її, до речі, піддають очищенню для подальшого використання в якості питної води. У випадку твердих відходів астронавт сідає на спеціальний пристрій, що містить деревне вугілля для поглинання запахів. Отримані відходи збираються у спеціальні герметичні мішки, які потім просушують у вакуумі для видалення вологи та компактно упаковують у контейнери, що потім вивозяться зі станції разом зі сміттям. Після цього вони згоряють в атмосфері Землі.

Туалет на МКС. Джерело: NASA

Європейське космічне агентство вирішило внести ясність у цей неординарний процес і випустило кілька інфографік на тему відвідування туалету в космосі.

Всесвітній день туалету — це не лише курйозна подія, а й важлива ініціатива, підтримана Організацією Об’єднаних Націй. Вона спрямована поліпшення умов життя понад чотирьох мільярдів людей, які досі позбавлені безпечних санітарних умов.

«Функціонуючий туалет у космосі постійно нагадує мені, що далеко не всім у світі пощастило мати доступ до такої розкішної зручності чи навіть просто до чистої води», — підкреслив Могенсен у своєму дописі.

Якщо вас цікавлять деталі того, як астронавти живуть і працюють на борту МКС, пропонуємо переглянути більш розширене відео, зняте членами екіпажу, які мають багаторічний досвід перебування на станції.

Раніше ми повідомляли про те, як космічні туристи AX-2 зіткнулися з ганебною неприємністю на МКС.