Астронавт попередив Тома Круза про жахливий запах на МКС

Астронавт NASA Віктор Гловер поспілкувався з голлівудським актором Томом Крузом, щоб підготувати його до подорожі на МКС. І, як виявилося, там насправді є дуже неприємні та навіть огидні моменти.

Том Круз
Тома Круза чекають неприємні моменти на борту МКС. Фото: Futurism

Гловер, який брав участь у першій оперативній місії екіпажу на МКС на борту космічного корабля SpaceX Crew Dragon у листопаді 2020-го, дав Крузу кілька порад щодо того, чого варто очікувати на орбіті Землі. Том Круз став партнером SpaceX 2020 року для фільмування першого бойовика у космосі на борту МКС.

Підкаст NASA
Подкаст NASA The Body in Space

Під час інтерв’ю для подкасту NASA The Body in Space («Тіло в космосі»), Гловер сказав про все прямо, без прикрас.

Модуль МКС із найбільш неприємним запахом

«Коли ви потрапляєте на космічну станцію, перше, що ви відчуєте — сильний неприємний запах. На борту є модуль з тренажерами та ванною кімнатою. Отже, це смердючий модуль МКС. Загалом на станції пахне змішаним запахом роздягальні та лікарні. Згодом ви до цього звикнете. Але спочатку буде дуже некомфортно», — сказав Гловер Крузу після того, як актор запитав астронавта про його досвід перебування на МКС.

Астронавт NASA Віктор Гловер та актор Том Круз
Віктор Гловер підготував голлівудського актора Тома Круза

Віктор Гловер також згадав, як це — літати на ракеті SpaceX Falcon 9.

«Це дуже потужна рідинна ракета. Коли ми на ній дісталися 100-кілометрової позначки, ми всі посміхнулися. Це було просто чудово!» — наголосив Гловер.

«Марафон на руках» у відкритому космосі

Гловер також попередив Тома Круза, що вихід у відкритий космос — це не легка прогулянка.

«Вам доведеться переміщатися у скафандрі, який разом з вашим тілом може важити до 250 кг, і ви дуже рідко користуватиметеся своїми ногами. Це як пробігти два марафони й весь час на своїх руках», — сказав він актору.

Неприємна гравітація

Попри те, що повернення Гловера на Землю пройшло гладко, він згадав неприємне відчуття від сили гравітації.

Віктор Гловер
Астронавт NASA Віктор Гловер на борту МКС

«На МКС ви не відчуваєте вагу свого тіла. Після орбіти, де я важив 1 грам, на Землі я раптом відчув сильну важкість свого тіла у 90 кг. Я також вперше відчув вагу свого сечового міхура, і це було справді цікаве відчуття. Саме тоді я зрозумів, що мені терміново треба до вбиральні», — сказав астронавт Крузу.

Нагадаємо, що раніше актор Том Хенкс відмовився летіти у космос за 28 мільйонів доларів.