У SETI підбили підсумки «прослуховування» Оумуамуа

Новини астрономії, астрофізики та космології

Восени минулого року у Сонячній системі був виявлений перший підтверджений об’єкт міжзоряного походження. Він отримав назву Оумуамуа (1I/Oumuamua). Після оголошення про знахідку астрономи всього світу розпочали спостереження «міжзоряного гостя». Серед них були й співробітники Інституту SETI. Вони спробували відповісти на запитання, чи Оумуамуа може бути штучним об’єктом, для чого виконали низку спостережень цього тіла за допомогою масиву радіотелескопів ATA (Allen Telescope Array). Через рік дослідники підбили формальні підсумки своїх пошуків.

Антени ATA (Allen Telescope Array). Джерело: BEN MARGOT, AP

Спостереження за Оумуамуа проводилися у період з 23 листопада до 5 грудня 2017 року на частотах від 1 до 10 ГГц, з роздільною здатністю 100 кГц. Телескопам ATA не вдалося знайти нічого, що хоча б приблизно нагадує сигнали штучного походження. Вченим вдалося виключити наявність на об’єкті передавачів потужністю до 30-300 міліватів. У сфері радіоспектра, використовуваної передачі супутникової телеметрії, поріг виявлення становив 10 ватів. За словами астрономів, чутливість комплексу ATA така, що радіотелескопи змогли б засікти на Оумуамуа радіоджерела, порівняні за розміром та потужністю зі стільниковими телефонами.

Зрозуміло, що подібний результат складно назвати сенсаційним. Мало хто з астрономів серйозно вважає, що перший помічений нами «міжзоряний мандрівник» виявиться творінням позаземного розуму. І навіть якби Оумуамуа справді був інопланетний космічний корабель, здається малоймовірним, що він би використав для передачі інформації електромагнітні хвилі на звичних для нас частотах.

У будь-якому випадку, проведені спостереження не можна назвати повністю марними, оскільки вони допомагають уточнити можливу природу подібних об’єктів. А отриманий під час них досвід, може стати в нагоді при вивченні наступних тіл міжзоряного походження, які в майбутньому відвідають Сонячну систему.

За матеріалами https://www.seti.org