Приватні компанії планують запустити місії до астероїда Апофіс

У 2029 році на рекордну відстань від Землі підійде астероїд Апофіс. NASA вже готує для його дослідження місію OSIRIS-APEX. Однак можливо, що до дослідження цього небезпечного космічного каменя також долучиться і низка приватних компаній.

Апарат Blue Ring досліджуватиме астероїд Апофіс
Апарат Blue Ring досліджуватиме астероїд Апофіс. Джерело: Blue Origin

Астероїд Апофіс

Ще кілька років тому астероїд Апофіс вважався найнебезпечнішим для людства тілом Сонячної системи. У 2029-му він має наблизитися до Землі, й раніше вчені не виключали ймовірності, що він вріжеться в нашу планету. З урахуванням того, що космічний камінь має діаметр близько 350 м, наслідки цього мали б бути катастрофічними для всього людства.

Однак із часом науковці встановили, що не все так погано. Точно підраховано, що ані у 2029-му, ані протягом найближчих 100 років Апофіс із Землею не зіштовхнеться. Проте менш ніж за п’ять років він таки має пролетіти від нас ближче, ніж розташовані геостаціонарні супутники. За словами вчених, настільки великий космічний камінь можна побачити зблизька раз на 1000 років.

Тож астрономи не можуть втратити можливість дослідити його. З цією метою вони планують спрямувати до нього апарат OSIRIS-REx. Відколи він привіз на Землю зразки з астероїда Бенну, він все ще може виконувати місії в космосі, тож його перейменували на OSIRIS-APEX. Він має зблизитися з Апофісом невдовзі після того, як той пролетить повз Землю.

Приватні місії

Проте і приватні компанії також хочуть долучитися до дослідження Апофіса. Головним претендентом на відправлення до нього зонда наразі є Blue Origin. Вони планують спрямувати до «космічного гостя» свій новий апарат Blue Ring. Він нестиме на собі 13 різних видів корисного навантаження, яке дозволить розгадати таємниці небесного каменя.

Очікується, що Blue Ring зможе зустрітися з Апофісом ще до його зближення із Землею і залишатиметься поблизу від нього протягом усього прольоту планети. Щоправда, для цього йому доведеться стартувати вже у жовтні 2027-го на ракеті головного конкурента Безоса Ілона Маска.

Ще однією місією до Апофіса може стати апарат, створений командою DROID з Лабораторії реактивного руху. Зараз вони співпрацюють із компанією ExLabs, аби створити невеликий апарат Space Exploration and Resource Vehicle, або SERV, для дослідження космічного каменя. Якщо нічого не завадить, він має стартувати до травня 2028-го, щоб у лютому 2029-го дістатися астероїда.

Також є задум спрямувати до Апофіса апарат Janus. Він був створений NASA для роботи в парі з Psyche. Однак оскільки запуск основного зонда був відкладений, він так і лишився на Землі.

ESA теж працює над планами відправлення космічних апаратів до астероїда. Наразі вони розглядають дві можливі місії: одна під назвою Rapid Apophis Mission for Space Safety, або RAMSES, базуватиметься на місії астероїда Hera, яку планують запустити пізніше цього року. Друга є кубсатом під назвою Satis. Її розробка обіцяє бути дешевшою, але існує значний ризик невдачі.

За матеріалами spacenews.com