Нульові шанси: Апофіс не полетить до Землі після зіткнення з іншим астероїдом

Науковці підрахували ймовірність того, що астероїд Апофіс зіткнеться з іншим космічним каменем і знову стане небезпечним для нашої планети. Шанси цього виявилися нульовими.

Астероїд Апофіс
Астероїд Апофіс. Джерело: www.planetary.org

Астероїд Апофіс

Коли Апофіс вперше відкрили у 2004 році, його визначили як один із найнебезпечніших астероїдів, оскільки був ризик, що він може зіткнутися із Землею. Але з роками траєкторію цього об’єкта, що має в каталогу номер 99942, визначили точніше, і виявилося, що загроза не така велика, як вважалося. Нове дослідження під керівництвом західного астронома Пола Вігерта з’ясовує, що станеться, якщо орбіта цього об’єкта зміниться після зіткнення з іншим космічним каменем.

Апофіс — навколоземний об’єкт, діаметром близько 335 м, сумнозвісний своїми майбутніми близькими прольотами повз Землю, які очікуються у 2029 і 2036 роках. (Ймовірно, 13 квітня 2029 року він безпечно пройде на відстані 37 399 км).

Хоча науковці вже давно визначили, що в цих випадках астероїд безпечно омине Землю, Вігерт і його співробітник Бенджамін Хаятт з Університету Ватерлоо розрахували траєкторії всіх 1,3 млн відомих астероїдів у Сонячній системі, щоб виключити можливість, що Апофіс може зіткнутися з іншим астероїдом, перенаправляючи свій передбачуваний шлях до Землі.

Розрахунки астрономів

Вчені розрахували траєкторії всіх відомих астероїдів, використовуючи детальну комп’ютерну симуляцію нашої Сонячної системи, й оцінили можливість такої малоймовірної події. На щастя, таких зіткнень не передбачається.

«Враховуючи, наскільки близько Апофіс пройде повз Землю, існує можливий ризик того, що відхилення від поточної траєкторії може наблизити цей камінь до зіткнення з нами», — сказав Хаятт, студент бакалаврату в Ватерлоо, який допомагав у цьому дослідженні протягом двох літніх місяців. «Гіпотетично, зіткнення іншого астероїда з Апофісом може спричинити таке відхилення, що спонукає нас вивчати цей сценарій, яким би малоймовірним він не був».

Усі найближчі зустрічі цього космічного каменя з іншими об’єктами були визначені Вігертом і Хаяттом для подальшого моніторингу з метою підтримання ситуаційної обізнаності та уточнення їхніх орбіт, але загальний ризик зіткнення Апофіса з відомим астероїдом практично нульовий.