Телескоп TESS розпочав пошук екзопланет

Новини астрономії, астрофізики та космології

19 квітня ракета Falcon 9 вивела в космос телескоп TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite). Після виконання серії маневрів, що включали обліт Місяця, TESS вийшов на високоеліптичну орбіту з періодом обертання 13,7 дня. На ній телескоп перебуватиме в орбітальному резонансі 2:1 щодо супутника нашої планети.

25 липня TESS офіційно розпочав виконання регулярних наукових спостережень. Програма телескопа спланована таким чином, що він пересилатиме зібрані дані під час проходження перигею. Отже, перша інформація від TESS надійде вже наступного місяця.

TESS призначений для пошуку тіл, що обертаються навколо найближчих до нас зір. Він буде шукати їх за допомогою транзитного методу — за періодичними змінами яскравості світил, спричиненими проходженнями екзопланет їхнім диском. TESS оснащений чотирма телескопами з ПЗЗ-камерами, що працюють у спектральному діапазоні від 600 до 1000 нм. Кожен із них має поле зору 24°×24°. Вони орієнтовані таким чином, що разом утворюють єдине поле зору у вигляді витягнутої смуги. Раз на 27 днів телескоп змінюватиме зону спостереження. Очікується, що за два роки основної місії телескоп створить мапу, що покриває 85% усієї небесної сфери.

Перший знімок телескопа TESS. Джерело: NASA/MIT/TESS

NASA позиціює TESS як своєрідного наступника місії Kepler, яка також шукала екзопланети за допомогою транзитного методу. Kepler практично вичерпав запаси палива. У липні телескоп був переведений у безпечний режим. 2 серпня фахівці місії спробують здійснити маневр, необхідний для передачі зібраних ним даних на Землю. Подальша доля телескопа залежатиме від успішності цієї процедури. Якщо Kepler збереже керованість, він продовжить спостереження. В іншому разі телескоп буде відключено.