Телескоп Hubble сфотографував Марс та Сатурн

Новини астрономії, астрофізики та космології

У ці дні ми можемо спостерігати велике протистояння Марса. Четверта планета наблизилася до Землі на відстань всього 58 млн км. Наступна подібна подія відбудеться лише у 2035 році.

Астрономи по всьому світу скористалися цією рідкісною нагодою, щоб краще вивчити червону планету. Крім наземних обсерваторій, у спостереженнях взяв участь телескоп Hubble. 18 липня він сфотографував Марс.

Зараз на червоній планеті вирує глобальна пилова буря, що значно ускладнила спостереження її поверхні. Однак, на знімку Hubble можна побачити знамениті полярні шапки планети, Аравійську землю та долину Еллада. Також телескопу вдалося зафіксувати невеликі марсіанські супутники Фобос та Деймос.

Порівняння знімків Марса, зроблених Hubble у 2016 та 2018 рр., коли на планеті вирувала глобальна буря. Джерело: NASA, ESA, and STScI

Крім зображення Марса, команда Hubble опублікувала новий знімок Сатурна. Космічний телескоп сфотографував газовий гігант 6 червня за три тижні до його чергового протистояння (воно відбулося 27 червня 2018 року). На той час планета знаходилася на відстані приблизно 1,4 млрд км від Землі, що близько до мінімально можливої дистанції між цими тілами.

На фото добре видно кільця Сатурна, шістьох супутників планети (Діона, Енцелад, Тетіс, Янус, Епіметей і Мімас), хмарні широтні пояси, а також північний полюс газового гіганта. На ньому помітні залишки шторму, що недавно бушував, а також знаменитий гексагон – постійний вихор шестикутної форми. Діаметр гексагону становить 25 тис. км, що вдвічі більше діаметра Землі.

За матеріалами: https://www.spacetelescope.org