Hubble зазнімкував зоряну колиску в сусідній галактиці

На цьому знімку, зробленому космічним телескопом Hubble, видно туманність NGC 346, розташовану в Малій Магеллановій Хмарі — сусідній карликовій галактиці, яка розташована на відстані близько 200 тис. світлових років від Чумацького Шляху. NGC 346 класифікується як емісійна туманність. Ми бачимо її завдяки тому, що розташовані всередині неї молоді гарячі зорі іонізують навколишні газові хмари, змушуючи їх світитися у видимій частині спектра.

Туманність NGC 346. Джерело: NASA, ESA and A. Nota (STScI/ESA)

На представленому зображенні показана найцінніша, з наукового погляду, частина туманності, яка містить основну частину популяції протозір – зоряних «зародків», які тільки почали формуватися з газопилових хмар. Усередині них ще не почалися реакції термоядерного синтезу. Найменші з цих протозір мають масу, що сягає лише половини сонячної.

Зоряна система HD 5980 очима рентгенівського телескопа Chandra. Джерело: NASA

Крім протозір, NGC 346 також містить найяскравішу зоряну систему всієї галактики. Вона відома під позначенням HD 5980 і складається щонайменше з трьох світил. Їхні маси оцінюються в 65, 60 та 35 сонячних. Порівняно скоро, за вселенськими масштабами, вони завершать своє життя спалахами наднових, викинувши в навколишній простір величезну кількість важких елементів. У майбутньому ця речовина увійде до складу нових зір та планет.