Астрономи виявили лужні метали в атмосфері «роздутої» екзопланети

Міжнародний колектив астрономів досліджував атмосферу газового гіганта WASP-127b. Для цього вчені скористалися інструментом OSIRIS, встановленим на Великому Канарському телескопі. Під час спостережень їм вдалося виявити велику концентрацію лужних металів в атмосфері планети. Зокрема, астрономи знайшли сліди натрію, калію та літію. Це перший випадок одночасного виявлення всіх цих елементів на екзопланеті.

За словами дослідників, абсорбція натрію та калію дуже поширена, що характерно для відносно прозорих атмосфер. Згідно з результатами дослідження, небо над WASP-127b чисте на 50%. Також астрономи знайшли ознаки, які вказують на те, що в атмосфері екзопланети міститься вода.

Великий Канарський телескоп. Джерело: Axel Taferner

WASP-127b це гарячий газовий гігант. Орбіта планети проходить на відстані 0,05 а.о. від зорі, рівноважна температура її поверхні перевищує 1100 °C. Радіус WASP-127b в 1,4 раза більший за радіус Юпітера. При цьому, маса планети становить лише 80% від юпітеріанської. Це свідчить про те, що WASP-127b має вельми роздуту атмосферу.

WASP-127b в уявленні художника. Джерело: Gabriel Pérez, SMM (IAC)

Екзопланета обертається навколо жовтого карлика, що знаходиться на відстані близько 330 світлових років від Сонця. Зоря вже наближається до завершення свого життєвого циклу і незабаром почне перетворюватися на субгіганта. Дослідження показало, що атмосфера світила також багата на літій. Очевидно, система WASP-127 сформувалася з газопилової хмари, збагаченої елементами, викинутими під час вибуху наднової.

За матеріалами https://www.space.com