Астрономи виявили безхмарну екзопланету

Гарячий газовий гігант WASP-96b обертається навколо жовтого карлика, що знаходиться на відстані 980 світлових років від Сонця в сузір’ї Фенікса (його вік оцінюють у 8 млрд років).

Маса екзопланети становить близько половини юпітеріанської, проте її діаметр на 20% перевершує діаметр Юпітера. Подібна «роздутість», найімовірніше, пояснюється близькістю до зорі: планетна орбіта проходить на відстані всього в 0,045 а.о. від центрального світила. Рівноважна температура атмосфери планети становить понад 1000°C.

Екзопланета WASP-96b в уявленні художника. Джерело: Engine Hous

За допомогою 8,2-метрового рефлектора, що входить до складу комплексу Дуже Великого Телескопа (VLT), астрономам вдалося вивчити світло зорі, що пройшло крізь газову оболонку WASP-96b, і виділити його спектр. Проаналізувавши отримані результати, дослідники звернули особливу увагу на «підпис» натрію. Його характеристики відповідають повністю прозорій атмосфері екзопланети, в якій немає хмарного шару.

Стаття про відкриття була опублікована у свіжому випуску журналу Nature. Астрономи планують продовжити вивчення WASP-96b. Під час подальших спостережень вони спробують визначити присутність у ній інших речовин — таких, як водяна пара, вуглекислий і чадний газ.

За матеріалами https://www.nature.com