Астрономи знайшли екзопланетний аналог Меркурія

Команда європейських астрономів з університету Екс-Марсель та Уорікського університету оголосила про відкриття екзопланети, характеристики якої нагадують Меркурій. Вона обертається навколо помаранчевого карлика, розташованого на відстані 339 світлових років від Сонця.

За допомогою транзитного методу та методу радіальних швидкостей астрономи зуміли визначити основні фізичні характеристики планети. За їхніми даними, діаметр екзопланети K2-229b на 20% більший за діаметр Землі, тоді як маса перевищує масу нашої планети у 2,6 раза. Її орбіта проходить з відривом всього 0,012 а.о. від зорі. Це означає, що температура денного боку K2-229b перевищує 2000 °C. Вона здійснює один оберт навколо зорі за 14 годин.

Екзопланета в уявленні художника. Джерело: NASA

За розрахунками астрономів, за своєю внутрішньою будовою екзопланета, скоріш за все, нагадує Меркурій — вона має велике металеве ядро, на яке припадає до 70% її маси та відносно тонка силікатна мантія. Дослідники висунули кілька гіпотез, які пояснюють подібну будову планети. Згідно з першою версією, через надзвичайно високу температуру поверхні мантія планети просто випарувалася і була поступово здута зорею. За іншою версією, K2-229b могла пережити зіткнення з іншим великим об’єктом, що позбавило її кори та мантії. Подібна гіпотеза іноді використовується і для пояснення особливостей внутрішньої будови самого Меркурія.

Меркурій. Джерело: NASA/Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory/Carnegie Institution of Washington – NASA/JPL

Варто відзначити, що K2-229b не єдина планета у цій системі. Зараз астрономам відомо про існування у ній, як мінімум, ще двох великих тіл. Вони належать до категорії гарячих Нептунів, їхні маси оцінюються у 20 земних.

За матеріалами https://warwick.ac.uk