Телескоп Hubble зазнімкував один з найбільших об’єктів у Всесвіті

Більшість галактик у Всесвіті входять до складу різних скупчень. Наш Чумацький Шлях є частиною т.зв. Місцевої групи, що включає понад півсотні галактик, зокрема Туманність Андромеди, Туманність Трикутника та його супутники.

На представленому фото телескопа Hubble відбито одне з подібних галактичних скупчень. Воно розташоване в сузір’ї Райської Птахи (Apus) та відоме під позначенням PLCK_G308.3-20.2. Знімок було отримано за допомогою встановленої на телескопі Камери широкого поля WFC3.

Галактичне скупчення PLCK_G308.3-20.2. Джерело: ESA/Hubble & NASA

Формально галактичні скупчення є найбільшими структурами Всесвіту. Як правило, вони входять до складу різних надскупчень, а ті, своєю чергою, можуть бути частиною ще більших структур. Проте їхньої загальної гравітації вже недостатньо, щоб утримати їх компоненти від «розбігання». Тому подібні групи галактик є найбільшими гравітаційно пов’язаними об’єктами у Всесвіті.

Астрономи вивчають галактичні скупчення на зразок PLCK_G308.3-20.2, щоб краще зрозуміти пристрій Всесвіту. Спостереження за їх рухом допомагає встановити, яку роль у їх формуванні та еволюції грають темна матерія та темна енергія. Своєю чергою, це дозволяє відкрити завісу таємниці над тим, як відбувався розподіл матерії в перші миті після Великого Вибуху.

За матеріалами: https://www.spacetelescope.org