Прихований океан Мімаса збільшується у розмірах

Супутник Сатурна Мімас може мати підповерхневий океан, який збільшується в розмірах. Про це йдеться у статті, опублікованій у журналі Geophysical Research Letters дослідниками із Південно-Західного науково-дослідного інституту (SwRI).

Океан – «невидимка»

Діаметр Мімаса складає 400 км, він займає двадцяте місце в списку найбільших супутників планет. Донедавна цей крижаний місяць був здебільшого відомий завдяки характерному 139-кілометровому ударному кратеру Гершель, який надає йому візуальну подібність до Зорі Смерті із «Зоряних воєн».

Мімас. Джерело: NASA/JPL-Caltech/Space Science Institute

Але на початку 2022 року вчені із SwRI виявили ознаки того, що під поверхнею Мімаса може ховатися океан. На це вказують характерні «розгойдування» супутника, що свідчать про те, що на глибині 30 км у його надрах ховається прошарок рідкої води.

Водночас, візуально Мімас зовсім не схожий на океанічний світ. На відміну від Європи, його поверхня покрита безліччю стародавніх кратерів і на ньому немає розломів та гейзерів, як на Енцеладі. Тому вчені припустили, що Мімаса є новим класом маленьких «невидимих» водних світів, чия поверхня не видає існування океану.

Збільшення океану Мімаса

Щоб перевірити свої висновки, дослідники провели низку комп’ютерних симуляцій. Вони підтвердили, що тіло володіє водним прошарком. На додаток, судячи з усього, океан Мімаса поступово збільшується в розмірах. На це зокрема вказує кратер Гершель. Моделювання показало, що в момент утворення товщина крижаної оболонки Мімаса повинна була становити не менше 55 км, інакше вона просто була б знищена в момент удару.

Можливі варіанти внутрішньої будови Мімаса. Джерело: NASA/JPL/SSI/SwRI

Вчені також розглянули варіант, що під час зіткнення Мімас взагалі не мав океану, і він утворився вже пізніше. Однак деякі деталі будови Гершеля вказують на те, що в надрах супутника все ж таки існував якийсь водний прошарок. Якщо висновки дослідників вірні, це означає, що за минулі мільярди років океан Мімаса збільшився у розмірах, а його крижана оболонка витончилася.