ОАЕ обрали астероїди для нової міжпланетної місії

Об’єднані Арабські Емірати (ОАЕ) повідомили подробиці своєї другої міжпланетної місії, чия реалізація запланована на кінець поточного десятиліття. Її метою стануть астероїди.

Апарат MBR Explorer (концепт). Джерело: UAE Space Agency

2021 року ОАЕ повідомили про намір запустити місію, призначену для вивчення Головного поясу астероїдів. Вона отримала назву EMA (Emirates Mission to the Asteroid Belt), а сам космічний апарат — MBR Explorer. Проєктом займається Космічний центр Мухаммеда бін Рашида за підтримки Лабораторії фізики атмосфери та космосу Університету Колорадо. Раніше вони займалися створенням зонда «Аль-Амаль», який займається вивченням Марса.

Загалом MBR Explorer відвідає сім малих тіл. Шість будуть вивчені з пролітної траєкторії, сьомий — з орбіти, після чого арабський апарат здійснить на нього посадку.

Нещодавно влада ОАЕ назвала астероїди, обрані для місії. Це (10253) Вестервальд, (13294) Рококс, 2000 VA28, 1998 RC76, 1999 SG6, (623) Химера та (269) Юстиція. Вони представляють різні типи астероїдів з різним хімічним складом поверхні, що дасть змогу максимально збільшити наукову віддачу від місії.

Найбільшими з цілей MBR Explorer стануть астероїди Химера та Юстиція, їхній діаметр становить близько 50 км. Вони характеризуються червоним кольором поверхні. Вважається, що Юстиція спочатку могла сформуватися за межами орбіти Нептуна і вже пізніше потрапила на нинішню орбіту. Розміри інших астероїдів становлять від 2 до 9 км.

Наразі запуск MBR Explorer запланований на 2028 рік. Арабський апарат виконає кілька гравітаційних маневрів біля Венери, Землі та Марса, після чого розпочне прольоти астероїдів. У квітні 2034 року MBR Explorer вийде на орбіту навколо астероїда Юстиція. Посадка запланована на листопад 2034 року.

За матеріалами https://www.space.com