NASA розпочинає операцію з порятунку обсерваторії Swift

У NASA з’явився план, як відремонтувати обсерваторію Swift — космічний телескоп для дослідження гамма-сплесків. У січні обсерваторія зіткнулася з механічною несправністю. Відтоді вона перебуває у безпечному режимі.

Neil Gehrels Swift Observatory
Космічний телескоп для дослідження гамма-сплесків Neil Gehrels Swift Observatory

Минулого місяця обсерваторія дала збій, а наукові операції були припинені через відмову одного з двигунів космічного корабля. Шість двигунів-маховиків усередині Swift контролюють положення обсерваторії у космосі, що дозволяє телескопу вибирати цілі для дослідження у правильному напрямку. Після відмови одного двигуна, обсерваторія була переведена у безпечний режим.

Збій у двигуні-маховику

Днями NASA підтвердила, що несправність спричинена механічною проблемою. Хоча команда могла спробувати поновити несправний двигун-маховик, аерокосмічна адміністрація вирішила цього не робити. Теоретично обсерваторія може працювати і на п’яти маховиках. Наразі інженери мають намір провести випробування з використанням п’яти двигунів та переоцінити ситуацію за кілька тижнів.

Neil Gehrels Swift Observatory

«Після ретельного аналізу команда визначила, що конфігурація з п’ятьма двигунами є цілком працездатною для продовження місії Swift з наукових спостереженнь. Переналаштування збільшить час відгуку космічного апарата при реагуванні на бортові тригери гамма-сплесків. Але це не вплине на здатність Swift проводити ці спостереження та виконувати свої початкові експлуатаційні вимоги», — пояснює NASA.

Робота з п’ятьма двигунами

Наступним кроком для команди є виконання тестів конфігурації космічного корабля з п’ятьма двигунами. Щойно вони знайдуть робочу конфігурацію, інженери зможуть завантажити нові інструкції на космічний апарат. Після цього Swift почнуть поетапно повертати до продовження наукових місій.

Нагадаємо, що раніше NASA вжила екстрених заходів з порятунку коліс Curiosity, що руйнуються.