NASA вжила термінових заходів з порятунку пошкоджених коліс Curiosity

Будь-яка техніка має властивість зношуватися та ламатися. Марсохід NASA Curiosity вже 10 років досліджує Марс, тому суворі умови планети вже позначаються на стані апарата. Алюмінієві колеса марсохода серйозно постраждали від пересування складною поверхнею Марса відтоді, як 2012 року він почав досліджувати кратер Гейла.

Зношене колесо марсохода Curiosity
Зношене колесо марсохода Curiosity. Фото: NASA

Наприкінці січня Curiosity надіслав нові світлини стану своїх коліс. У соціальних мережах вибухнула ціла дискусія про те, що марсохід незабаром зовсім не зможе пересуватися, оскільки стан його шасі вже на межі повної руйнації. Однак NASA це не турбує. Космічне агентство вважає, що з Curiosity все гаразд.

Хвилюватися не варто

На колесах дійсно видно множинні діри, зламані ґрунтозачепи, тріщини та погнутий метал. Якби ваше автомобільне колесо мало такий вигляд, ви б давно його замінили. Але марсохід не здатний сам себе полагодити. NASA давно відомі проблеми з колесами. Команда інженерів Curiosity вже вжила заходів, щоб продовжити їхнє життя.

Представник NASA JPL Ендрю Гуд прокоментував виданню CNET, що Curiosity робить знімки коліс кожні 500 метрів. А нещодавно ця відстань була збільшена до кожних 1000 м, що свідчить про те, що зусилля із захисту коліс працюють добре.

«Прогнозованого ресурсу коліс Curiosity, що залишився, достатньо, щоб завершити місію апарата», — прокоментував Ендрю Гуд.

Curiosity продовжує дослідження

Curiosity пересувається на шести колесах. Деякі з них справді зношені сильніше, ніж інші. NASA багато чому навчилася на досвіді старшого марсохода. Perseverance має іншу конструкцію коліс з вигнутими проєкторами.

NASA Perseverance
Незвичайний ракурс для панорамного селфі марсохода. Фото: NASA Perseverance

Попри очевидні пошкодження, Curiosity продовжує дослідження деяких цікавих скель, а наприкінці 2021 року надіслав листівку та запаморочливе селфі.

Команда продовжуватиме стежити за станом коліс апарата. Але робот-дослідник «почувається» напрочуд добре, враховуючи суворий ландшафт, яким він пересувається вже понад десять років.

Нагадаємо, що раніше апарат MRO сфотографував ровер Curioisity.