Місія SPHEREx перейшла до нової фази

NASA затвердила попередній дизайн інфрачервоного телескопа SPHEREx і схвалила перехід проєкту до фази С. Це означає, що співробітники місії можуть розпочати розробку деталізованого фінального дизайну космічного апарата. Крім того, вони отримали можливість почати виготовлення компонентів обсерваторії та її наукової «начинки».

Обсерваторія SPHEREx (концепт). Джерело: Caltech

SPHEREx вестиме спостереження в ближньому інфрачервоному діапазоні, кожні шість місяців здійснюючи повне знімкування всієї небесної сфери. Це дасть змогу створити карту зоряного неба в 102 спектральних смугах, що матиме набагато вищу роздільну здатність, ніж уже наявні аналоги.

Основною метою місії стануть 450 млн галактик, розташованих як по сусідству з Чумацьким Шляхом, так і на самій околиці спостережуваного Всесвіту. Обсерваторія вимірюватиме їхні червоні зміщення. Очікується, що дані SPHEREx допоможуть астрономам краще зрозуміти, як відбувалася еволюція нашого світу в епоху реіонізації — близько 13 млрд років тому.

Також телескоп займеться вивченням нашої Галактики. Він виконає спостереження 100 млн зір і регіонів активного зореутворення. Орбітальна обсерваторія спробує знайти відповідь на запитання, наскільки в Чумацькому Шляху поширені основні інгредієнти життя земного типу — вода й органічні молекули.

Спочатку запуск обсерваторії був запланований на 2023 рік, але через наслідки пандемії COVID-19 його довелося відкласти. Згідно з новими планами, він має відбутися в проміжку між червнем 2024 і квітнем 2025 року.

За матеріалами https://www.jpl.nasa.gov