Kepler призупинив наукові спостереження

24 вересня космічний телескоп Kepler призупинив усі наукові спостереження та знову був переведений у безпечний режим. Згідно з опублікованим на сайті місії прес-реліза, таке рішення викликане погіршенням точності наведення апарата, через аномальну поведінку одного з його двигунів. Також ця проблема, швидше за все, пов’язана з поступовим вичерпанням бортових запасів палива.

Телескоп Kepler в уявленні художника. Джерело: NASA

Іноді Kepler здійснює невеликі корекції свого положення в просторі. Вони необхідні для його наведення на потрібні ділянки неба, і навіть передачі зібраної інформації Землю. Без палива телескоп не зможе продовжувати спостереження, що означатиме завершення його місії.

Kepler займається пошуком екзопланет за допомогою транзитного методу — зі зміни блиску зір, викликаним проходженнями планетоподібних супутників їх дисками. За більш як 9 років роботи він зумів виявити понад 2500 підтверджених екзопланет. Ще стільки ж знаходяться у списку кандидатів.

Виявлення екзопланети за допомогою транзитного методу. Джерело: NASA

У межах своєї останньої спостережної кампанії, Kepler протягом 27 днів вивчав 30 тис. зір у сузір’ї Водолія. Зібрані ним дані зберігаються у пам’яті бортового комп’ютера. 10 жовтня фахівці місії віддадуть апарату команду вийти з безпечного режиму та спробують направити його антену на Землю, щоб передати отриману інформацію. Подальший розвиток подій, залежатиме від успішності цього маневру.

Якщо Kepler остаточно вичерпав усі запаси палива, він вже не зможе зв’язатися із Землею, і дані останньої спостережної кампанії будуть безповоротно втрачені. Якщо телескоп передасть всю зібрану інформацію та збереже керованість, команда місії спробує розпочати наступну серію спостережень.

Як виявити діпфейки: астрономи пропонують шукати відблиск зірок в очах