Китай відправить апарат до квазісупутника Землі

Космічні технології

Китайська національна космічна адміністрація (CNSA) розробляє місію з вивчення астероїда (469219) 2016 HO3. Про це розповів голова відомства Чжан Кецзянь. Попри вкрай невеликі розміри цього тіла (його діаметр оцінюється у 30-100 м), воно представляє значний науковий інтерес, оскільки є квазісупутником Землі. Так називають об’єкти, які знаходяться в орбітальному резонансі 1:1 з нашою планетою, що дозволяє їм залишатися на її околицях протягом багатьох орбітальних періодів.

2016 HO3 став квазісупутником Землі близько ста років тому. Він ніколи не підходить до нас ближче ніж на 14,5 млн км, але й не видаляється більше ніж на 38 млн км. За оцінками астрономів, астероїд залишатиметься квазісупутником нашої планети протягом багатьох століть.

План вивчення 2016 HO3 виглядає так. Китайський апарат повинен буде сісти на поверхню малого тіла, взяти пробу його ґрунту і лягти на зворотний курс до рідної планети, на підльоті від нього від’єднається повертальний модуль, призначений для доставлення зразків астероїдної речовини на Землю.

Однак на цьому місія не закінчиться — основний модуль апарата продовжить подорож Сонячною системою. Його новою метою стане об’єкт Ельст-Пісарро (133P/Elst-Pizarro). Це тіло поєднує характеристики як астероїда, так і комети. Його орбіта розташовується у Головному поясі астероїдів. Але при цьому на околицях перигелію у нього з’являється кометоподібний пиловий хвіст.

Отримане, наземною обсерваторією, зображення об’єкта 133P/Ельст – Пісарро та його хвоста. Джерело: ESO

Загальна тривалість місії становитиме 10 років. Апарат оснастять вісьмома науковими приладами — різними камерами, спектрометрами та аналізаторами. Вчені з інших країн також можуть брати участь у проєкті. CNSA вже оголосила про готовність розмістити на борту зонда інструменти, збудовані іноземними компаніями та організаціями.

За матеріалами https://www.space.com