Знайдено найдальше тіло Сонячної системи

Новини астрономії, астрофізики та космології

Команда «мисливців» за транснептуновими об’єктами у складі Чеда Трухільо, Скотта Шеппарда і Девіда Толена (Chad Trujillo, Scott Sheppard, David Tholen), на рахунку яких зазначено безліч знайдених тіл пояса Койпера й розсіяного диска, оголосила про відкриття самого далекого об`єкта, що спостерігався в Сонячній системі. Він отримав позначення 2018 VG18. Самі ж дослідники дали йому неофіційне прізвисько Farout («Віддалений»).

2018 на фотографії телескопа «Субару». Джерело: Scott S. Sheppard and David Tholen

2018 року VG18 був виявлений під час аналізу знімків, які були зроблені минулого місяця 8,2-метровим телескопом «Субару», встановленим в обсерваторії Мауна Кеа на вершині однойменного гавайського вулкана. Додаткові спостереження об’єкта допомогли обчислити зразкові показники його орбіти. Перигелій 2018 VG18 знаходиться на відстані 21,7 а.о., афелій – в 168,7 а.о. від Сонця. Його період обертання становить 929 років.

На цей час 2018 VG18 рухається приблизно в 120 а.о. від Сонця, що можна порівняти з поточною відстанню до апарата Voyager 2. Це робить його найдальшим природним тілом Сонячної системи, що спостерігається. Зрозуміло, астрономам відомо безліч транснептунових об’єктів, які в афелії віддаляються від Сонця значно сильніше. Але зараз всі вони знаходяться до нас ближче, ніж 2018 VG1. Раніше цей рекорд належав карликовій планеті Еріді (96 а.о.) та об’єкту V774104 (близько 103 а.о.).

Виявленню 2018 VG18 істотно допомогли його розміри. За оцінками астрономів діаметр об’єкта становить близько 500 км. У майбутньому він може претендувати на отримання статусу карликової планети. Дані спектрометричних спостережень показали, що його поверхня має рожевий відтінок і, мабуть, містить велику кількість водяного льоду.

Передбачувана орбіта дев’ятої планети. Джерело: wikipedia.org

Дослідники вважають, що виявлення 2018 року VG18 підтверджує гіпотезу про існування на далеких кордонах Сонячної системи ще не відкритої дев’ятої планети, маса якої в 10 разів перевищує масу Землі. Передбачається, що її орбіта проходить в інтервалі геліоцентричних відстаней від 300 до 1100 а.о.