Кристали солі на астероїді натякають на походження води на Землі

Дослідники виявили кристали солі у зразках, зібраних космічною місією «Хаябуса» з астероїда Ітокава у 2010 році. Цей астероїд належить до класу S-типу, який раніше вважали досить сухим із мінімальною кількістю води. Проте виявлення солі свідчить про те, що Ітокава не є таким сухим, як вважалося раніше.

Астероїд Ітокава
Астероїд Ітокава. Джерело: Curtin University

Аналіз зразків показав, що кристали хлориду натрію, який є основною складовою кухонної солі, могли утворитися внаслідок присутності води всередині материнського астероїда, з якого походить Ітокава. Цей астероїд містив значну кількість води, водню хлориду та мінерали, багаті на натрій, такі як плагіоклаз. Крім того, він міг навіть генерувати внутрішнє тепло від радіоактивного розпаду та ударів метеоритів, що забезпечувало утримання води у рідкому стані.

«Коли ці компоненти поєднуються, утворюються умови для наявності рідкої води. А коли утворюється рідина, можна розглядати її як заповнювач порожнини всередині астероїда», — зазначив Том Зега, старший автор дослідження та професор планетарних наук у Планетарній лабораторії Університету Аризони.

Знайдений у зразку плагіоклаз був пронизаний кристалами солі, що свідчить про те, як цей процес змінює мінерали, котрі складають астероїд.

«Наявність солі в мінералах на Землі означає, що вони піддавались впливу води. Тож коли ми бачимо текстуру, пов’язану з натрієм і хлором, це є ще одним переконливим доказом підтвердження того факту, що цей процес відбувався на астероїді, коли вода протікала через силікат, який містить натрій», — додав провідний автор дослідження Шаофан Че.

Приблизно 87% всіх метеоритів, зібраних на Землі, походять з астероїдів S-типу. Проте дуже мало з них виявляють наявність водомістких мінералів. Дослідники були занепокоєні, що це може бути результатом забруднення, але вони змогли виключити цю можливість. Ці соляні кристали справді є позаземними.

Це відкриття допоможе вченим зрозуміти появу води на Землі. Кометні та вуглецеві хондритові породи відомі своїм вмістом води, проте вони, як правило, формуються та перебувають далеко від Сонячної системи. Звичайні хондрити типу S частіше зустрічаються у внутрішній її частині, тому їм легше потрапити на Землю. Якби ці S-типи астероїдів були більш насиченими вологою, вони могли б відіграти важливу роль у постачанні води на нашу планету.

Раніше ми повідомляли про те, як зразки астероїда Рюгу виявилися найчистішими у Сонячній системі.

За матеріалами Iflscience.