Зразки астероїда Рюгу виявилися найчистішими у Сонячній системі

Вчені продовжують досліджувати зразки астероїда Рюгу, які є найчистішими частинками з часів формування Сонячної системи. Нещодавно у них виявили «молекули життя». Наразі вчені зробили нове відкриття.

Пил та уламки астероїда Рюгу
31 мг пилу та уламків астероїда Рюгу на цій світлині виявилися ​найчистішими частинками Сонячної системи, які будь-коли вивчалися вченими. Фото: Science

Новий аналіз матеріалу Рюгу підтверджує, що пористий астероїд багатий на вуглець і надзвичайно примітивний за своїм складом. Він також є представником рідкісного класу астероїдів, відомого як CI-тип, повідомляють дослідники онлайн у журналі Science.

У японських вчених у розпорядженні є всього 5,4 г пилу та дрібного каміння з різних місць із поверхні Рюгу. Їх вдалося видобути за допомогою апарата місії «Хаябуса-2», яка доставила їх на Землю у грудні 2020 року. Використовуючи 95 мг матеріалу з астероїда, дослідники визначили десятки хімічних елементів у зразку, а потім порівняли вміст деяких із цих елементів із вмістом, виміряним у рідкісних метеоритах, що класифікуються як хондрити типу CI. Порівняння підтвердило, що Рюгу також є хондритом типу CI. Лише менше 10 метеоритів, виявлених на Землі, належать до хондритів CI.

Астероїд Рюгу
Астероїд Рюгу. Фото: JAXA

Дослідження також показало, що, на відміну від Рюгу, метеорити, мабуть, були змінені чи забруднені земною атмосферою або навіть людським впливом з часом.

«Зразок Рюгу набагато чистіший і найпервісніший», — говорить Хісайоші Юрімото, геохімік з Університету Хоккайдо в Саппоро, Японія.

Дослідники також виміряли вміст в астероїді марганцю-53 і хрому-53 і визначили, що розталий водяний лід вступав у реакцію з більшістю мінералів приблизно через 5 млн років після утворення Сонячної системи, змінюючи їхній склад. Ця вода відтоді випарувалась, але «спотворені» мінерали все ще присутні у зразках. Вчені продовжують досліджувати склад астероїда, щоб дізнатися більше про Сонячну систему.

Раніше передбачалося, що астероїд Рюгу може бути кометою, що «вигоріла».