Космічні «купи щебеню» практично неможливо знищити

Вчені дослідили зразки астероїда Ітокава, який належить до класу об’єктів, що називається «купа щебеню», тобто складається з окремих, слабо зцементованих каменів. Дослідники дійшли висновку, що його практично неможливо знищити.

Астероїд Ітокава
Астероїд Ітокава. Джерело: Curtin University

Дослідження астероїда Ітокава

Вчені повідомили, що астероїди, які належать до класу «купа щебеню», практично неможливо знищити. Такий висновок вони зробили, дослідивши зразки матеріалу з «небесної скелі» під назвою Ітокава.

Він має діаметр близько 500 м і був досліджений японським апаратом «Хаябуса-1», який і привіз на Землю його зразки. Вивчаючи їх, науковці дійшли висновку не тільки про те, що «купа каміння» утворилася майже 4,2 млрд років тому. Саме тоді відбулося зіткнення, яке зруйнувало «батьківський» астероїд Ітокави.

Відтоді він так і лишився практично неушкодженим. При цьому вчені впевнені, що причиною цього є його «немонолітна» природа. Зазвичай космічні скелі цього розміру «живуть» усього кілька сотень тисяч років. Однак роздрібнена поверхня Ітокави допомагає йому пережити зіткнення протягом значно довшого часу.

«Купа щебеню» незнищенна?

Для того, аби детальніше розібратися з тим, як Ітокава пережив мільярди років, вчені провели два додаткових дослідження. Перше з них — це дифракція зворотного розсіювання електронів. Воно дозволило встановити, чи зазнавав камінь ударів метеоритів. Другий метод — аргон-аргонове датування, що допомогло визначити, коли ж саме відбулися останні зіткнення.

Результати показали, що «купи щебеню» надзвичайно стійкі до ударної дії. Ітокава пережив чимало зіткнень упродовж своєї історії, але так і не розпався. Цей висновок дуже сильно може вплинути на нашу стратегію захисту від астероїдів.

Адже очевидно, що «купа щебеню» не піддасться і зіткненню зі штучним об’єктом. Тобто знищити її за допомогою чогось, схожого на апарат DART, не вдасться. Доведеться застосовувати його або ядерний заряд для того, аби просто відхилити астероїд з курсу.

Це доволі актуально, якщо зважити на те, що стародавність Ітокави має ще один важливий наслідок. Подібних об’єктів у головному поясі має бути значно більше, ніж вважалося досі. Адже вони мають накопичуватися там упродовж сотень мільйонів років.

За матеріалами Рhys.org.