Телескоп NASA записав епічне відео зіткнення DART з астероїдом Діморф

У ніч на вівторок з 26 на 27 вересня NASA здійснила контрольоване зіткнення свого космічного корабля DART з астероїдом Діморф. Сміливий, але приречений на неминучу загибель зонд надсилав неймовірні зображення останні години перед зіткненням. Після удару екран став чорним і трансляція перервалась, що означало успішне завершення місії. Звичайно, поруч летів невеликий апарат LICIACube, який знімав зіткнення зблизька, але вчені ще очікують отримання цього запису. За зіткненням спостерігали із Землі та записали цей момент здалеку.

Місія Double Asteroid Redirection Test (DART)

ATLAS, або система останнього сповіщення про зіткнення із Землею астероїдів, є результатом співпраці NASA та Гавайського університету. Вона призначена для виявлення потенційно небезпечних космічних каменів, зокрема тих, які можуть становити загрозу для планети, скануючи небо кілька разів щоночі. Телескопи ATLAS були направлені на спостереження за астероїдом Дідим та його супутником Діморфом — саме останній був ціллю для DART.

Зонд рухався зі швидкістю понад 22,5 тис. км/год у момент зіткнення з астероїдом розміром 160 м завширшки. Зіткнення відбулося о 02:14. У цей час з’явився яскравий спалах навколо місця космічної аварії, коли DART врізався в астероїд — саме його побачив ATLAS.

Ціль місії DART
Ціль місії DART — зміна орбіти астероїда Діморф

Місія DART — це перевірка того, чи зможемо ми збити з курсу потенційно небезпечні астероїди, якщо вони коли-небудь загрожуватимуть знищенням людства. Тепер вченим залишається перевірити, як зіткнення вплинуло на орбіту астероїда.

У разі успіху, орбіта Діморфа навколо Дідима буде зменшеною, що вказуватиме на можливість подібної рятувальної місії. Для цього нам доведеться почекати ще кількох зображень з телескопів, нових прорахунків орбіти, а також місії Hera 2024 року, яка дозволить перевірити, який саме вплив на астероїд мав DART.

Раніше ми повідомляли про те, як DART надіслав фото Юпітера перед зіткненням з астероїдом.