LICIACube вирушив у самостійну подорож

Супутник LICIACube успішно відокремився від міжпланетного зонда DART і вийшов на зв’язок із Землею. Про це йдеться у повідомленні, опублікованому Італійським космічним агентством (ASI).

Зонд DART і кубсат LICIACube (концепт). Джерело: ASI

LICIACube був побудований на базі платформи CubeSat (6U). Його розміри становлять 10 см × 20 см × 30 см, маса —14 кг. Для отримання енергії використовують сонячні батареї.

Невеликий апарат призначений для знімкування зіткнення зонда DART з астероїдом Діморф. Метою експерименту є вивчення можливості зміни орбіти небезпечних небесних тіл шляхом кінетичного впливу. LICIACube знімкуватиме момент удару та викинуту в його процесі речовину. А через три дні після зіткнення італійський апарат пролетить на відстані 55 км від поверхні Діморфа і сфотографує кратер, що утворився в результаті зіткнення.

Для виконання завдань кубсат оснащений двома камерами. Одна з них збудована компанією Dragonfly Aerospace, власником якої є український підприємець та меценат Макс Поляков.

LICIACube успішно відокремився від DART 12 вересня. Згідно з повідомленнями Італійської космічної агенції, кубсат вже вийшов на зв’язок із Землею і всі його системи функціонують у штатному режимі. Зіткнення DART із Діморфом заплановане на 26 вересня.

Нагадаємо, що недавно DART надіслав перший знімок астероїда Діморф.