NASA встановила на зонд місії DART камеру Dragonfly Aerospace українця Макса Полякова

Камера, вироблена компанією Dragonfly Aerospace міжнародного підприємця у сфері космічних технологій та IT Макса Полякова, передасть на Землю зображення зіткнення ударного зонда DART з астероїдом Діморф. Суть місії NASA — дізнатися, чи може подібне зіткнення змінити орбіту астероїда та захистити Землю від можливих негативних наслідків від падіння об’єкта на її поверхню.

Місія DART (концепт). Джерело: NASA/Johns Hopkins APL/Steve Gribben

Камера Gecko (в місії DART — Luke) від Dragonfly Aerospace встановлена ​​на кубсат LICIACube разом із другою оптичною камерою, а також системами для збору даних про астероїд і передання зображень зіткнення на Землю. Малий супутник спроєктований і виготовлений компанією Argotec та є внеском у місію NASA Італійської космічної агенції.

«Вибір камери Gecko для цієї першої у своєму роді місії NASA є підтвердженням високої технологічності та якості продуктів Dragonfly. Наші оптичні камери вже зарекомендували себе як надійне рішення для місій різної складності, зокрема, і для далекого космосу, що було оцінено Argotec і NASA. Ми пишаємося причетністю до місії DART, яка дозволить вивчити потенційні можливості захисту Землі від зіткнень з астероїдами», — розповів Браян Дін, генеральний директор та співзасновник компанії Dragonfly Aerospace.

LICIACube. Джерело: DragonFly Aerospace

Gecko належить до малих камер для кубсатів, характеризується великим високошвидкісним сховищем даних та передає кольорові знімки та відео з високою частотою кадрів.

Камера Gecko. Джерело: DragonFly Aerospace

Макс Поляков придбав контрольний пакет акцій Dragonfly Aerospace у квітні 2021 року. Компанія увійшла у вертикально-інтегровану екосистему космічних бізнесів Полякова разом із Firefly Aerospace (США), SETS, Flight Control, EOS Data Analytics.

Довідка

Згідно з планами NASA, місія DART досягне мети у вересні-жовтні 2022 року, коли й відбудеться кінетичний вплив на астероїд. Це допоможе дізнатися, чи зможе зіткнення з астероїдом змінити його орбіту та захистити Землю від негативних наслідків при падінні об’єкта на її поверхню.

Dragonfly Aerospace — південноафриканська компанія «нового космосу» з понад 20-річним досвідом створення високопродуктивних оптичних корисних навантажень та супутникових платформ. Dragonfly Aerospace розробляє компактні високопродуктивні рішення для отримання даних з космосу. Підприємство розташоване у технопарку Стелленбош.

Зі «спейсових» бізнесів Макса Полякова бере участь у програмах NASA й американська Firefly Aerospace. Компанія готує апарат для надання комплексних послуг постачання, інтеграції корисного навантаження, запуску та висадки на Місяць у межах програми Artemis. Зокрема, у жовтні 2021 року NASA підтвердила завершення етапу критичного огляду конструкції місячного лендера Blue Ghost, після якого відбуватиметься безпосередня побудова апарата. До вересня 2023-го його планують доправити на поверхню Місяця.

Крім Firefly Aerospace та Dragonfly Aerospace, до групи проєктів Noosphere Макса Полякова входять такі компанії космічного спрямування, як SETS, Flight Control, EOS Data Analytics. Усі вони об’єднані у вертикально-інтегровану екосистему космічних бізнесів, метою якої є поєднання всього циклу космічних місій для забезпечення швидкого та недорогого доступу в космос. Зокрема, це дозволить тримати контроль над космічною логістикою, спостерігати за Землею з супутників, налагоджувати комунікації, контролювати наземні станції та отримувати комплексні дані аналітики. Таким чином, інтеграція в єдину екосистему дозволяє надавати клієнту кінцевий продукт без залучення сторонніх компаній.

Макс Поляков — міжнародний підприємець у сфері космічних технологій та IT, економіст, громадський діяч, інвестор та філантроп. Послідовник теорії Ноосфери Вернадського та засновник фонду Noosphere Venture Partners. Народився у Запоріжжі, Україна.