DART надіслав фото Юпітера перед зіткненням з астероїдом

Лишилось усього кілька годин до того, як космічний корабель DART (Dual Asteroid Redirection Test) вріжеться в астероїд Діморф заради науки. «Космічний камікадзе» користується останньою нагодою, щоб надіслати фотографії перед зіткненням. На борту DART розміщений лише один інструмент, але навіть він дозволяє зібрати важливі дані.

Юпітер
Зображення DRACO з центром на Юпітері, зроблене під час одного з тестів SMART Nav. DART перебував приблизно за 26 млн км від Землі, коли був зроблений знімок, а Юпітер — приблизно за 700 млн км від космічного корабля. Фото: NASA/APL

Тож команда NASA максимально використала бортову камеру DART під назвою Didymos Reconnaissance and Asteroid Camera for Optical navigation, або DRACO. ЇЇ основна функція — частина автономної навігаційної системи, яка вирівнюватиме космічний корабель із цільовим астероїдом. Під час своєї подорожі до цілі камера робила зображення у межах тестування космічного корабля. Однією з останніх таких фотографій був знімок Юпітера з галілеєвими супутниками.

«Щоразу, коли ми проводимо один із цих тестів, ми налаштовуємо наші прилади, робимо їх трохи чутливішими перед історичною подією», — сказав Пітер Еріксен, інженер програмного забезпечення SMART Nav у Лабораторії прикладної фізики Джона Гопкінса (APL).

Фотографія Юпітера з його супутниками була зроблена з метою калібрування за три дні перед зіткненням з астероїдом. Дані дозволяють командам побачити, як має працювати автономна навігаційна система, коли вона досягне мети, та відчути, які дані вчені можуть очікувати.

«Випробування на Юпітері дали можливість DRACO зазнімкувати щось у нашій Сонячній системі. Ці зображення фантастичні. Ми очікуємо побачити останні знімки з DRACO, які камера зробить за кілька годин і навіть хвилин до удару», — розповіла дослідниця приладів DRACO в APL Керолін Ернст.

Раніше ми повідомляли про те, навіщо NASA збирається завдавати удар по астероїду.

За матеріалами Digital Trends