James Webb визначив свою першу ціль у космосі

Минулого тижня телескоп James Webb досяг точки Лагранжа L2. Це кінцева мета маршруту орбітального телескопа, де він розгорне свою наукову місію зі спостереження за Всесвітом. На даному етапі телескоп проводить калібрування 18 дзеркал. Хоча до початку офіційних наукових спостережень космічного корабля залишилося п’ять місяців, NASA вже визначила першу ціль спостережень JWST.

Зоря HD 84406 у сузір’ї Великої Ведмедиці. Зображення: Space.com

Космічне агентство обрало особливо яскраву зорю під назвою HD 84406 у сузір’ї Великої Ведмедиці. Ця зірка належить до спектрального класу G і має високу швидкість руху. Саме вона незабаром стане об’єктом уваги JWST. HD 84406 є корисною ціллю телескопа, оскільки по ній команда вирівнюватиме дзеркала JWST. Про це повідомляє офіційний блог NASA.

Місце розташування зорі HD 8440 у сузір’ї Великої Ведмедиці. Фото: NASA

«Перша зірка, яку побачить WEBB, — це HD 84406. Вона розташована приблизно за 260 світлових років від нас», — написали представники NASA на офіційній сторінці JWST у Twitter.

Особливість зорі HD 84406

«Як тільки телескоп почне фокусуватися, HD 84406 буде занадто яскравою для вивчення за допомогою James Webb. Але наразі це ідеальна мета для початку калібрування, що зрештою приведе нас до далекого Всесвіту», — пояснив Джонатан Гарднер, заступник старшого наукового співробітника WEBB із Центру космічних польотів імені Годдарда NASA.

Зоря має візуальну величину приблизно 6,9ᵐ, що надто тьмяно, щоб побачити її неозброєним оком. Щоб розглянути світило із Землі, вам знадобиться телескоп або потужний бінокль. Хоча HD 84406 відіграватиме важливу роль для калібрування JWST, вона взагалі не вивчатиметься обсерваторією.

На додачу до того, що JWST розмістився у точці Лагранжа L2, команда також увімкнула антену з високим коефіцієнтом посилення. Завдяки їй телескоп зможе передавати результати спостережень через радіодіапазон Deep Space Network. Цей канал забезпечує набагато більшу швидкість передачі даних для завантаження наукових зображень та іншої інформації для аналізу вченими.

Нагадаємо, що раніше NASA озвучила екстрений план порятунку James Webb.