James Webb успішно розгорнув критично важливу антену

Космічний телескоп NASA James Webb (JWST), що стартував у космос на вихідних і прямує зараз до точки Лагранжа L2, разом із сонячною панеллю успішно розгорнув критично важливу антену. Ця антена на карданному шарнірі використовується для високошвидкісної передачі даних про ранній Всесвіт назад на Землю.

NASA JWST
Антенний вузол космічного телескопа JWST (обведений кружечком)

«Команда перевірила рух антенного вузла весь процес зайняв близько години. Перевірка пройшла успішно. Надалі ця антена використовуватиметься для відправлення 28,6 Гб наукових даних двічі на день», повідомили представники NASA.

Оскільки James Webb це інфрачервона обсерваторія, призначена для проведення детальних спостережень, її необхідно підтримувати у дуже холодному стані. Для цього WEBB розгорне величезний багатошаровий сонцезахисний екран розміром із тенісний корт. Цей процес відбуватиметься поетапно впродовж перших 8 днів після запуску.

JWST
Схема розгортання телескопа JWST. Джерело: NASA

Після успішного розгортання захисного екрана на телескоп чекає поступове розгортання другорядного й основного дзеркал. Наразі WEBB перебуває у 29-денній подорожі до точки Лагранжа L2 стабільної точки в космосі, що розташована на відстані 1,6 млн км від Землі. Саме звідти інфрачервоний космічний телескоп спостерігатиме за Всесвітом.

Обсерваторія вартістю 10 млрд доларів є найбільшою та найпотужнішою, що коли-небудь запускали у космос. Вона призначена для вивчення ранніх зір у Всесвіті. Також телескоп допоможе вирішити інші нерозгадані космічні загадки.

Нагадаємо, що вчора JWST також успішно здійснив маневр, призначений для коригування його курсу до точки L2. Це був другий із трьох запланованих маневрів на шляху до цільової орбіти.