Запуск телескопа James Webb завершився успішно

Ракета Ariane 5, що стартувала 25 грудня о 12 годині 20 хвилин за всесвітнім часом із космодрому Куру (Французька Гвіана), доправила в космос телескоп Джеймса Вебба (JWST). Обсерваторія вже відділилася від другого ступеня носія та успішно розгорнула сонячні батареї. Тепер вона розпочне 29-денну подорож до робочої позиції, що буде розташовуватися в точці Лагранжа L₂ системи «Сонце-Земля» на відстані 1,5 млн км від нашої планети.

Пуск ракети Ariane 5 із телескопом JWST. Джерело: ESA/Arianespace/CNES/Optique Vidéo du CSG

Запуск JWST, без перебільшення, став однією з головних космічних подій за останні кілька років. За ним стежили як професійні вчені, так і безліч людей, що цікавляться космосом і астрономією по всьому світу.

Ariane 5 упорався з покладеним на нього завданням. Ракета вивела JWST на задану траєкторію. Після відокремлення від носія телескоп розгорнув сонячну батарею. Контролери польоту вже підтвердили, що вона успішно виробляє енергію.

Майбутні операції телескопа JWST

Втім, не варто забувати, що успішний запуск JWST не означає, що всі побоювання вже позаду. Найближчими тижнями телескоп має здійснити ряд важливих операцій, від яких залежатиме його подальша доля. Через 12,5 години після запуску він здійснить першу корекцію курсу, яка скерує його до робочої позиції (що знаходиться приблизно в 1,5 млн км від Землі в протисонячному напрямку).

Через три дні після запуску JWST приступить до розкриття сонцезахисного екрана. Ця операція триватиме тиждень. Потім інженери розпочнуть розгортання 6,5-метрового дзеркала. На це потрібно ще 3 дні. До речі, фахівці нарахували в телескопі 344 точки можливої ​​відмови, 80% із яких пов’язані з механізмами розгортання дзеркала та екрана.

Через 29 днів після запуску обсерваторія виконає маневр, що переведе її на гало-орбіту навколо точки L₂. Ще кілька місяців піде на охолодження до робочої температури наукових інструментів і їхнього калібрування. Лише після цього JWST розпочне виконання своєї вкрай насиченої наукової програми.