James Webb виконав успішну корекцію курсу

Телескоп James Webb (JWST) успішно виконав дві з трьох запланованих корекцій курсу, а також розгорнув антену з високим коефіцієнтом посилення, яка використовуватиметься для передачі зібраної ним інформації на Землю. Про це йдеться у повідомленні, опублікованому на сайті NASA.

Схема розгортання телескопа JWST. Джерело: NASA

Перший маневр був виконаний через 12,5 години після запуску JWST. Він тривав 65 хвилин. Потім апарат успішно розгорнув антену з високим коефіцієнтом посилення, а 27 грудня виконав нову корекцію курсу. Вона тривала 9 хвилин 27 секунд. У момент виконання маневру JWST перебував на відстані, що перевищує дистанцію між Землею та Місяцем.

Цікаво, що друга корекція курсу була спланована таким чином, щоб JWST «не добрав» швидкості, необхідної для виходу на свою робочу позицію. За словами фахівців, під час третього маневру їм буде простіше «заповнити» швидкість, якої бракує, ніж намагатися розгортати телескоп і використовувати його двигуни для погашення «зайвої» швидкості. У цьому разі його чутлива оптика буде спрямована на Сонце, що може призвести до її пошкодження.

Наступним етапом подорожі JWST має стати розкриття сонцезахисного екрана. За оцінками інженерів, ця операція триватиме тиждень. Потім інженери почнуть розгортання 6,5-метрового дзеркала основного апарата. На це потрібно ще 3 дні. Фінальний маневр, який переведе JWST на його робочу позицію, буде виконаний через 29 днів після запуску телескопа.

Нагадаємо, що робоча позиція телескопа на гало-орбіті навколо точки Лагранжа L2 системи Сонце-Земля. Ви можете дізнатися, що таке точки Лагранжа, з нашого спеціального матеріалу.

За матеріалами https://spaceflightnow.com