James Webb розклав найскладніший штатив вторинного дзеркала

Вторинне дзеркало обсерваторії James Webb успішно розклалося та зафіксувалося на кінці 8-метрового штатива. У середу диспетчери Наукового інституту космічного телескопа (STScI) у Мериленді, США, відправили команди для розправлення стріл у правильну витягнуту конфігурацію. Це стало початком передостаннього етапу розгортання телескопа. Щоб розправити штатив вторинного дзеркала, були зроблені два ретельно контрольовані рухи, які завершилися точною фіксацією рами штатива о 18:52 за київським часом.

Анімація розгортання штативу із вторинним дзеркалом James Webb. Джерело: Space.com

Успішне розгортання стріл штатива означає, що телескоп переходить у фінальну фазу надзвичайно важливого розгортання головного дзеркала JWST найбільшої відбивальної поверхні, яка коли-небудь відправлялась на орбіту. Розмір дзеркала становить 6,5 метра. Така площа необхідна для того, щоб уловлювати найслабше світло дуже далеких та перших зір у Всесвіті. Розгортання головного дзеркала має відбутися найближчими днями.

Усі 18 сегментів головного дзеркала виготовлені з легкого металевого берилію, який зберігає форму за дуже низьких температур. Золоте покриття забезпечує майже ідеальне відображення в інфрачервоному діапазоні довжині хвилі світла, на якій сяяли перші зорі.

Етапи розгортання James Webb. Інфографіка: BBC

Але рефлектор не матиме користі, якщо світло, яке він збиратиме, не можна буде спрямувати на інструменти всередині телескопа. Цю важливу роль виконує вторинне дзеркало завширшки 74 см, яке тепер успішно розгорнуте. Перебуваючи попереду, маленьке дзеркало сфокусує отримане світло назад у серце обсерваторії.

Нагадаємо, що раніше James Webb успішно розгорнув сонцезахисний екран.