Телескоп JWST пройшов усі тести

NASA та компанія Northrop Grumman оголосили про успішне завершення випробувальної програми космічного телескопа JWST. Обсерваторія офіційно визнана повністю придатною для польоту в космос.

Космічний телескоп Джеймса Вебба (JWST). Джерело: NASA/Chris Gunn

Фахівці вже почали підготовку до транспортування JWST до місця запуску, що буде здійснюватися морем. Спеціальне судно перевезе телескоп із західного узбережжя США через Панамський канал до Французької Гвіани. Далі він буде доставлений у чисту кімнату космодрому Куру. Інженери ESA й Arianespace перевірять його, щоб переконатися, що апарат не отримав пошкоджень під час перевезення, заправлять, а потім підготують до установки під головний обтічник ракети Ariane 5.

Запуск обсерваторії запланований на листопад. Їй буде потрібен один місяць, щоб дістатися своєї робочої позиції, розташованої на відстані 1,5 млн км від нашої планети в точці Лагранжа L₂ системи «Сонце-Земля». Під час цієї подорожі інженери розпочнуть розкриття сонцезахисного екрана апарата, що необхідно для охолодження його наукових інструментів. Також JWST почне розгортати основне та вторинне дзеркала, які є найскладнішими його системами. Саме через проблеми, що виникали з ними під час наземних випробувань, запуск телескопа кілька разів відкладався.

Після того, як JWST вийде на робочу позицію й успішно розгорне дзеркала та екран, почнеться період тестування і калібрування його наукових інструментів. Очікується, що він триватиме приблизно шість місяців. Потім телескоп приступить до виконання своєї основної наукової програми. Він займатиметься пошуками найбільш ранніх зірок і галактик, які сформувалися невдовзі після Великого вибуху, зазирне всередину зоряних систем, що народжуються, і зможе безпосередньо спостерігати екзопланети, а можливо — їхні супутники.