Hubble зробив портрет ефектної спіральної галактики

Це дивовижне зображення, опубліковане на сайті місії телескопа Hubble, демонструє галактику UGC 11537. Вона розташована на відстані 230 млн світлових років від Землі в сузір’ї Орел.

Галактика UGC 11537 (фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, A. Seth

Як і наш Чумацький Шлях, UGC 11537 є спіральною галактикою. Фото демонструє як численні скупчення зір, що населяють її спіральні рукави, так і темні смуги, що являють собою скупчення пилу. Ми можемо їх побачити завдяки тому, що зображення UGC 11537 було зроблене камерою WFC3. Вона здатна знімкувати як у видимому, так і в ближній частині інфрачервоного діапазону. Це дає астрономам можливість фотографувати приховані пиловою завісою небесні тіла.

Серед UGC 11537 яскраво сяють два об’єкти, але вони не мають до неї жодного стосунку. Насправді це зорі, розташовані у нашій галактиці. Річ у тім, що видиме положення UGC 11537 на небі близько до смуги Чумацького Шляху. Тому на цей знімок потрапило чимало світил із нашої галактики.

Зорі Чумацького Шляху можна відрізнити від фонових галактик завдяки наявності у них чотирьох дифракційних променів, що утворюють характерні хрести. Цей оптичний ефект часто спостерігається на знімках телескопів-рефлекторів. Він виникає через дифракцію світлового потоку на розтяжках, що підтримують вторинне дзеркало.